tisdag 30 april 2013

En halvdags hundträning!

Japp. I högen till höger, någonstans, ligger mina deklarationspapper... Japp igen, det ska vara inne idag. Så tråkigt. Måste greja lite med avdrag för resor o hyresintäckter. Men klockan är ju bara 14,30! Har ju massor med timmar kvar. Sambon är dessutom inte hemma än och han är ju åxå inblandad i detta, så det är nog lika bra att skjuta på det lite till. Och förresten så har vi lämnat in deklarationen den 1 maj åxå och det har inte blivit några konsekvenser för det - så det så! Tycker bara det är så tråkigt med det där. Det är nästan roligare att skriva uppsats. Nästan. Kanske inte alls när jag tänker efter. Urk.

Ja, ja. Idag var det tidig revelj för genomkörning av spår, lydnad å upplet med Sussi i grabbarna. Vi bestämde att träffas i Norrahammar först, men det var inte bra där så vi åkte till Åsasjön istället. Full storm o iskallt. Jag hade dunjacka, mössor o vantar på mig och det gick åt. Uppletande först. Poppy gick finfint. Plockade fyra föremål galant trots stigar tvärs över rutan o full storm. Ylle fick jobba lite för att ta sig ut över stigarna, men skötte sig väl i slutändan. Lite lydnad på gräset längs vattnet och det var en del störningar. Bilar, folk som gick o vattnet som lockade. Poppy fick fokus på att få tillbaka henne något i ff igen. Jag tyckte att jag hade fått bak henne hyfsat i helgen, men igår plockade hon ju fram sig lite igen. Vi körde ganska mycket kommendering o inrop. Jag får ABSOLUT inte starta på vänster ben. Kommer jag ihåg det? Näpp. Men de gånger jag gjorde det så gick det bättre. Annars har hon en tendens att redan vara framme vid första vinkeln när TL säger FRAMÅT MARSCH ;-O Paraply hade åxå den snälla tävlingsledaren idag, men det skiter väl jag i sa Poppy som om hon inte brytt sig ett skvatt om det. Men jag får försöka hitta "en man i paraply" Då blir det nog lite mer intressant. Ylle fick jobba på helomvändningar o långa transporter med externbelöning och det var ju heller inte några problem när det låg en boll o väntade en bit bort...

Spåren då... Ja dom hade typ blåst bort. (Skrev jag precis typ?! ;-) Lille Allan fick sitt i medvind med kort liggtid och det gick finemang. Poppy  hittade sitt OCH nån slags skit som hon satte i sig och sen smet hon iväg till vänster och genade helt enkelt över och plockade upp spåret en bit bort. Hon hade svårt att fästa helt enkelt. Hon tog sig till slutet och spårade konstigt nog jättefint sista 100-150 metrarna till slutet i motvind. Men det var i övrigt inte så imponerande. Ska tillägga att det är väl tredje spåret i rad som hon nu har genat. Hur rutinerat är det av sin matte... Får nog börja lägga upp en plan för detta.

Ylle hade svårt att fästa i och det var 1000 andra dofter längs alla stigar som gick runt spåren, så vi tog av honom från spåret och plockade pinnarna själva. Det var inte så långt, ca 300 m, men det behövs nog lite mer motivation där och kortare liggtid några gånger, sen är han nog på banan igen.

I övrigt så sitter jag o skriver på vårt resultat. Har försökt att nå pluggkompisen för att bestämma hur vi ska dela upp det, men hon har inte hört av sig alls trots mess och mail. Så jag gör helt enkelt som jag vill och så får hon förhålla sig till det. Det jag dock inte vet är om jag måste skriva allt själv som en annan slav eller om hon kan tänkas bistå  med hälften som känns lite mer rättvist. Det kan ju inte vara något nytt för henne att hon har barnen varannan vecka, världen stannar ju inte för det, liksom.

Nu är min pluggpaus slut.

Tjingeling.