söndag 14 april 2013

Plugg-helg...

Ja precis så har helgen varit. Hela dan igår långt in på kvällen och hela förmiddagen idag har jag suttit med eländet. Jag var ute o sprang med Poppy igår o körde lite lydnad hemmavid, men det var det lilla det. Var ju i plugget hela dan. Vi ska lämna in bakgrund, syfte, metod och resultat på tisdag morgon så det blir nog några timmar till innan vi är klara så långt. Men nu ska jag strax resa på häcken o sätta lite fart. Poppy är i hundgården vilket hon gärna vill just nu. Hon är skendräktig o boar för fullt. Gräver hej vilt i soffa/säng/biabädd osv och är kinkig i största allmänhet. Sparar mat tror jag hon gör åxå för hon vill helst inte äta frukost eller om hon är graviditetsillamående... Men korv o köttbullar o ostbågar slänger hon glatt i sig... ;-)

Det ska dock bli ett spår i em/kväll och lite lydnad. Jag kanske inte hinner upp till klubben imon, det beror lite på hur vi ligger till med plugget. Jag är ledig fre-sönd i nästa vecka o på lördagen blir det kurs för Anders K i Skillingaryd. Det ska bli roligt! Jag har ju dessvärre inte kört så mycket plats här hemma, men det är inte optimalt för det nu när hon är skendräktig. Hon är som en vankande anka, typ.

Sortergården har börjat med söndagsöppet idag så det ska nog bli en sväng dit med, finns ett förbättringsområden vad gäller resning här hemma.

Tjingeling!
H