tisdag 9 april 2013

Lediga dagar o träning

Sötaste Fluffy! Undrar vad hon grunnar på... Hon är inte helt nöjd med att sitta i knät, men verkar faktiskt tycka det blir skönare och skönare. Nu låter hon ju inte längre som ett lejon när jag tar upp henne och bestämmer att hon ska vara kvar vilket hon gjorde innan plus att hon "log" med hela garnityret, nu är det rätt ok! Mjuk som en nallebjörn är hon, det är bara de där tänderna! ;-)

Igår var det träning på klubben. Jag o Sussi var där rätt tidigt o hann en promenix med lille Allan o Poppy. Det var fullt ös o Poppy försöker låta som ett lejon "igen" o fostra den busiga lilla unghunden. Det går väl så där för hon vill ju egentligen helst leka. På träningsplanen var det först en väldigt het Poppan men hon lugnade sig så småningom. Körde externbelöningar, nos-mot-näsa backa övningar o in mot fot. Att kunna göra halt o sen starta utan att hon ska varva och med kommenderingar. Sen körde vi lite inkallning med extern bollbelöning hos mig o bakom. Det gick ganska bra faktiskt. Hon får koncentrera sig vart hon ska och varvar inte upp något nämnvärt. På sista passet kom det lite andra hundar o då fick hon lite annat att tänka på, men lugnade sig efter en stund. Hon taggar upp så fort det kommer en ny. Det är svårt det här med träningsplanering, dvs idag ska jag göra det här, det här o det här, sen dyker det upp något, t ex någon som kör inkallning med sin hund, någon som leker mycket osv, då havererar hela planeringen och jag får börja om och/eller göra något annat. Har kört plats inne både igår o idag. Igår gick det jättebra, idag låg hon o skruvade på sig och var inte så nöjd. Det är bara att göra igen. Men nu ska jag plugga o Skypa med pluggkompisen ett par timmar, sen blir det sjuksköterskemöte o därefter mat o bio. Har faktiskt varit ute o joggat en sväng på morgonen, men känner mig väldigt energilös. Tråkigt blir det då. Men jag är nöjd med mig själv att jag tvingade mig ut, men det var inte långt.

Fortsatt mest fokus på plugg i veckan. Vi ska ha handledning på torsdag i nästa vecka o vi ska lämna in vårt arbete till o med resultatet på måndag tror jag, o vi har mycket att göra dit. Jag är såååå trött på detta nu. Jag kommer ha så mycket tid över i juni så jag vet nog inte vad jag ska göra med den! Vad gör folk av all sin lediga tid???  Jag tror jag har glömt det. Ska bli spännande o se...

Mot Skypen!
H