torsdag 11 april 2013

Träning o jobb!

Cyklat till jobbet idag igen o nu börjar jag få in lite flyt i rutinerna. Anlände 7,25 Sharp o det är perfekt. Av med kläderna å sen är jag på G. Har varit förhållandevis lugnt idag men har en ny kollega som skolas in och det är mycket trevligt! Ska väl tillägga att hon jobbat som lärare på Hälsohögskolan där jag nu skriver min uppsats, så lite glada tillrop å tips o råd kommer nog att delges. Skönt! På lördag ska jag sitta med pluggkompisen hela dagen o då ska vi riva av resultatet och köra hårt. Men jag har i bakhuvudet att jag kanske kommer få ett mess om att hon inte kan komma... Men, men, vi har kommit en bra bit på väg via Skype nu o gått igenom våra resultat o nu är det sammanställningen kvar o den kan ju hon roa sig med då så filar jag vidare på bakgrund metod.

Monster-Poppy har fått promenad o träning idag. Jag o Sussi har kört. Planen var fritt följ och att hon var i en lugn "mode" och det var hon faktiskt. Hon har laddat på så när nån har kommenderat, men det gick väldigt bra idag. Har varit lite duktig hemma o kört lite lydnad varje kväll några gånger per promenad å haft fokus på lugn och det blir bättre o bättre. Imon blir det joggingtur o fokus på platsliggning inne tänkte jag. Ska jobba på dan, men tar bilen för jag ska handla en sväng efter. Ska se om jag hittar ett par såna där låga stövlar som är lite som jodpush men i nån kul färg tänkte jag. Jag vill ha dem till hundpromenad o cykling. Får se om de dyker upp.

Jo just det. Var ju på bio, Bäst före, den var trevlig. Jag tyckte nog dock att Gula citroner eller vad den heter var bättre. Men bäst är ju förstås "En man som heter Ove". Ingen film - än - men det kommer säkert. Underbar bok med både mycket skratt o tårar. Helt i min smak! Nu ska jag knoppa in. Skulle ha en lite film på fritt följ här, men det vill ju inte som jag så det får bli en annan gång.
Natti