tisdag 23 april 2013

Cykeljävel

Ja då ska man vara duktig o cykla till jobbet å då går den himla cykeln o får punka!!!! Va tusan. Fick gå nästan från Rogberga Kyrka o hem, blåste som tusan och sen var jag från jobbet. Var väl hemma vid 18 tror jag. Åt lite o in i bilen o drog iväg med Poppan o gick en skön sväng ner till Tenhultssjön. Poppy passade på att hjälpa bonden att gräva där han plöjt och toppade det med att rulla sig i ensilage ;-P. Men sen fick hon bada så det var ju bra med det... Sen blev det ett litet lydnadspass på gärdet, fokus på att inte tränga. Har fått ändra belöningspunkt å då går det bitvis lite bättre. Lite svårt att se det själv dock, jag känner att jag inte alltid går helt naturligt om man säger så... men jag gnetar på, hej o hå. Imon tänkte jag dra till Forserums BK en sväng o få till lite störningsträning hoppas jag. Då blir det väl mindre fokus på lydnadsdetaljerna skulle jag tro. Får väl se hur galen hon är. Har laddat med köttbullar.

Något som gjorde mig glad när jag kom hem idag var dock present från grannen som låg i brevlådan! :-) Två böcker, en som heter Chanslös och är del två i en serie som väl mer är riktad till ungdomar, men jag tycker den är charmig. Den andra är "Den osynliga bron" av Julie Orringer vilken ska vara väldigt bra. Jag håller fortfarande på med Harlan Cobens senaste om Myron Bolitar. De är skitbra, roliga thrillers, min favvo. Han skriver med en väldigt torr humor som passar mig. Det blir ju inte så mycket läsande nu med plugget o allt, men jag försöker en sväng varje kväll om det inte blir för sent.

Imon blir det jobb igen men på torsdag är jag ledig vilket ska bli gött! Har ju återupptaget mitt "hitta-ut" letande. Fick ut sambon i skogarna runt Riddersberg i söndags o igår var jag i skogarna runt Taberg-Norrahammar. Hittade en jättefin motionsslinga! Det fanns tydligen upp till en mil så den ska jag prova framöver tänkte jag. Har väl en mil dit med bil ungefär, men då kan man ju hitta på nåt på vägen, typ lägga nåt spår eller köra lydnad. La ett spår igår i värsta blåsten. Hon gick över första apporten för hon fäste inte på riktigt, men sen funkade det. Hon letade som tusan o det är ju positivt. Ska försöka få till ett spår innan helgen o lägga en bättre startsträcka i medvind så hon har chans att fästa på. Hon gick ju lite i vind i helgen med när jag spårade. Jag hade ju så där lagom dålig koll på var jag gått dessutom... Rutinerat - not!

Nu kallar min säng på mig!
Natti