onsdag 3 april 2013

Härlig träning!

Idag har Poppan motionerat sina nya kompisar Allan o Ylle! De fick lära sig både dikesspringning och läggande i vattenpöl! Fullt ös var det. Innan körde vi dock lite lydnad och det blev fortsatt fokusering på kontakt och externbelöningar. Hon skötte sig bra. Även starter med kommendering utan att ladda på för mycket. En trevlig kaffe blev det åxå och Poppy fick ligga plats i ca 20 min bredvid. Kändes ganska kravlöst o gillade läget efter en stunds gnölande. Långa platsliggningar är det nya nu! Mailade Anders K efter haveriet i helgen och tipset var: Långa platsliggningar, lugn miljö först, gärna inne och sen ute. Med långa som menar han 15-20 min eller mer. Minst 1 om dan o gärna fler. Tur jag har talböcker känner jag! Fokus på gotte som externbelöning som hon kan få då å då, annars vänta ut och minska förväntan. Nu är ju förväntan skithög på att något ska hända känner jag. Om inget händer runt omkring så skapar hon händelsen själv. Hon är ju innovativ! Träning, träning.

Morgonen idag började ju inte skitbra. Försov mig. Skulle gått upp 05,40 men vaknade 06,20. Det blev lite bråttom. Jag skulle ju cykla åxå. Sambon skulle kolla bilen eftersom en dämpare verkar vara söndag. Jag tror jag satt på cykeln 5 i 7 o trampade iväg. Efter ca 800 m så såg jag att batteriet inte laddat sig! :-I Fasen! Elcykeln är inte bara tung, den är jättetung att trampa uppför järabackarna utan elstöd! Genomsvett anlände jag till jobbet prick 07,30... Det är då jag ska börja så jag hann! Jag behövde verkligen komma i tid för vi hade mycket idag. En liten raggardusch sen har vi kört hårt. Inför hemfärden ringde jag faktiskt sambon som kom o hämtade mig! ;-) Nu laddar batteriet så duktigt så o imon blir det cykel igen.

Nu är det dags o hugga in på maten, sambon kallar!
Tjo!