måndag 15 april 2013

Den lugna söndagen...

Ja den lugna söndagen försvann snabbt. Pluggade hela förmiddagen och gjorde färdigt vårt resultat som vi gjort ungefär hälften på dagen innan. Vilken himla tur att jag gjorde det! Det skulle vara inne den 15:e vilket både jag o pluggkompisen var helt inne på att det var på tisdag kl 09. MEN - den 15:e var ju på måndagen! Det kom jag på typ 22,15 på söndag kväll. 00,15 var jag klar och kunde skicka in vårt arbete så långt som det var sagt och lite annat som skulle med. Jag fick inte tag i pluggkompisen och har fortfarande inte pratat med henne, men det är ju bara att gilla läget. Sen kunde jag rackarns inte somna på kvällen. Somnade väl vid 02,30, kissenödig vid 04, sambon gick upp vid 04,30 och sen ringde klockan 05,30. Jisses. Gäspat hela förmiddagen och stackars nya kollegan tittade lite skumt på mig... ;-0 Ja det var ju inte nog med det på söndagen. Tvättmaskinen gick sönder åxå. Min fina tvättmaskin som fyller 13 år i år som jag vann i samband med att vi flyttade in i huset :-( Den har låtit konstigt i några veckor och igår började det till slut lukta bränt å sambon hade ute den o grejade i några timmar, men han fick ge upp. Själv städade o röjde å så fick vi besök, så något spår blev det ej. Lång promenad blev det visst med ja! Underbara marker i Ubbarpsskogen, var väl ute i ett par timmar. Skönt! Våren kom o mötte oss dessutom.

Det regnade rejält i morse, men jag har ju nytt regnställ samt nya låga regnskor så det var med glädje jag hoppade på cykeln idag o gav mig iväg. Underbart skönt faktiskt. Skitbra bok hjälper till. Buzz av Anders de la Motte. Mycket rapp, rolig och spännande! Första delen heter Geim o den är lika bra den. Han som läser upp den gör det skitbra med.

Andra (o)trevliga projekt i veckan är att jag måste skaffa nya däck till bilen, måste betala dämparna till bilen som gick på 3500 spänn o lite annat smått o gott. Jag är glad att sambon kunde meka så jag inte behöver betala en arbetskostnad dessutom... Urk vilka tråkiga pengar!

Nu börjar mitt minus på sömnkontot påkalla min uppmärskamhet.

Marsch i säng...