måndag 29 april 2013

Träningstävling

Idag blev det en ganska spontan tävlingsträning i Skillingaryd på Attilas BK. Jag fick veta det igår att Sussi skulle dit så då hängde jag på. Mycket trevligt! Jag har ju inte på något sätt någonting klart för att köra tävling, men jag tänkte att jag testar av 1:ans moment. De hade en domare  o skrivare åxå o TL så det var skitnyttigt. Av förståeliga skäl så hoppade jag platsen, men tandvisningen körde jag. Domaren hade ett ihopfällt paraply med sig o det låste hon rejält på, så nu blir det ännu mer störningsträning! Jag hade bestämt att köra inrop på plan, tandvisning, några meter linförighet o sen resten av momenten. Läggandet under marsch var kanon, hon small ner i steget - men - när jag skulle gå tillbaka så ställde hon sig upp o jag la ner henne igen o skulle sätta upp henne, då råkade jag ju stå på hennes gullefjun på benen ;-( Så då ville hon inte lägga sig igen bredvid mig, men det gjorde hon efter nån påminnelse, men det måste jag ju tänka på, att inte ställa mig för nära. Sen var det inkallningen, då startade hon snabbt - men - drog till domaren o kollade av paraplyet, men sen kom hon till mig efter lite höjt tonläge... Ställandet fick jag betyg 10 på, satte sig snett när jag gick tillbaka. Apporteringen gick åxå bra. Den körde jag in innan jag gick in, hade liksom knappt inte kört den så, men det gick bra, den låg lite oroligt i munnen på henne, en ok. När jag skulle sätta henne för hoppet så blev hon störd av folk som gick utanför planen o kunde inte koncentrera sig på att sätta sig, följden blev att hon hamnade lite för nära hindret o slog i. Men helt ok i övrigt. Det gick faktiskt över förväntan, hon var ju ganska hopplös mellan momenten för hon har ju ett helt klubbområde o styra upp samtidigt som hon ska lyssna på mig, men det gick hyfsat. Hon fick endast någon gotte vid tandvisningen som hon fick fokusera på, annars helt utan belöning. Hon startade i linförigheten alldeles för het o trängde o låg för långt fram, men det hade jag ju på känn. Nu är får jag fokusera mer på det. OCH störning. Lade lite plats i skogen, men det gillade hon ju förstås inte o höll på o var otålig o gick upp typ 14 gånger, men när jag körde det här hemma sen när jag kom hem så funkade det fint.

Imon är jag ledig o då blir det hundträning med Sussi på morgonen, sen blir det plugg för hela slanten. Har ju typ ett helt resultat o skriva o en resultatdiskussion, min pluggkompis hinner ju inte i veckan... Smidigt o få sin magisterexamen på det viset! Jag är ledig onsdag åxå så det är skönt. På lördag kväll ska jag vara TL på lydnaden på JBK, klass 1 o 2. Det ska bli trevligt. Får väl läsa på lite innan dock.

Har läst en mycket bra bok- Harlan Coben, Lögnaren. Han skriver så himlar roligt, spännande var den åxå med ett oväntat slut. Rekommenderas!

Nu ska jag, trots den sena timman, hugga tag i plugget en stund så jag kommer igång ikväll så blir det nog lättare imon.

Gonatt!