söndag 28 april 2013

Get out!

Idag har vi gjort vårt årliga traditionella besök i Bodafours på Fair enough mässan, tror det heter så. De har massor av friluftsgrejor o utställning med tält o kajaker oannat. Idag blev det bara en kortis, men annars brukar vi stanna lite längre. Det brukar vara föreläsare, o andra som representerar olika märken. VI har köpt en del där, bl a våra liggunderlag, nån sovsäck, kläder o skor. Lite billigare är det väl just då. Idag blev det ett par Merrell tofflor, jättesköna. Jag har haft ett par underbart sköna innetofflor från Rieker, men till slut fick även jag anse dem utslitna. Då köpte jag ett par billigare tofflor, men sambon klagar på att jag klampar som en elefanthjord å dessutom är de inte så sköna, men det var dom här! Lite annat blev det åxå, ett par tunna sköna vantar som man kan använda till Touch-skärm till mobilen! Man vill ju inte frysa om fingrarna! ;-)

Poppy var med, men fick mest komma ut o vara lite social. Jo just det, traditionen innehåller även mat. De har ett stort tält utanför där de lagar tunnbrödsrulle med älgskav som är mucho gotto! Så det bidde det med. Lilla Poppy, ja. Jo igår körde jag lite lydnad hemmavid o då plötsligt satt det att hon skulle ligga lite längre bak i ff o inte ploga. Det kändes bra. Det är ju inte tip-top än, jag får ju förstärka mycket så hon inte rinner iväg, men hon har fattat vinken. Premiärtur på cykel blev det igår åxå. Jag o husse på varsin cykel o Poppy på sina fyra tassar. Delvis i draglina, men mestadels lös. Nu har hon lite fattat draglinan, att när den kommer på så lägger man sig där framme o drar. Det är bra när vi cyklar för om hon slackar så kör sambon upp o ligger lite i framkant, sen håller hon positionen. Jag sprang med henne en kortare sväng i torsdags i NGIS-spåren - jättefint! Jag började lite lugnt första 500 m, sen kom det en cyklist o körde om mig, då blev det fart minsann! Den skulle hon ikapp, så då bromsade (matte) o gasade (Poppy) i full fart längs spåren, sen efter nån km kom vi ikapp cyklisten igen å då cyklade han iväg igen o vi efter, efter ytterligare nån km kom en joggare på ett paralellspår å då blev det ytterligare drag, men hon såg inte riktigt var han tog vägen, men hade väl ganska färska spår att följa ändå. Det blev bara knappt en halvmil, men jag kände mig seg i benen o det tar i lårmusklerna att springa med bromsen i...

Fred-lörd jobb o idag ledig. Pluggplaner är det som gäller. Jag o pluggkompisen är väl inte helt i fas med varandra. Jag känner att jag lägger massor med tid på det här, jag räknade ut att jag suttit 15 h i förra helgen med bakgrund o metod o metoddiskussion. Hon har jobbat med intervjuerna o det har inte tagit 15 h kan jag säga o nu har vi fått tänka om en hel del o jag har frågor o funderingar kring det å så har hon inte tid o diskutera det föräns idag o så har hon messat o sagt att det börjar bli bråttom nu... Vad ska jag säga om det? Det är ju inte jag som inte har tid! Nu i veckan har hon barnen o då hinner hon förmodligen inte sitta med det, så då blir det ju jag igen... Fy fasen vad jag är trött på detta! På måndag ska vi ha inne resultat o resultatdiskussion som ett utkast så min vecka blir fullspäckad med plugg - igen. Faaaan jag tror jag kräks på detta! Det var inte jag som blev försenad 1 månad med intervjuerna heller om man säger så. Jag härdar bara ut nu, den 20:e ska det in å sen ska jag snart vara av med skiten. Jag måste återta mitt liv! Allt kommer ikläm för den här himla magistern. Men det har man väl glömt om ett halvår... Men jag ska aldrig mer skriva med nån jag inte känner sen innan och som bor typ 20 mil bort.

Kl 16 kör vi över Skype till kl 17, då kommer hennes barn så då är hon ledig från plugget en vecka. Grattis till henne. Bitter?? Nej inte alls! ;-)

Deklarera var det visst dags för med, men det blir på tisdag!
Tjo!
H