torsdag 25 april 2013

Leeeedig dag!

Igår hade jag tänkt åka till Forserum o träna hund, men försenad från jobbet o behövde göra några ärenden innan jag kom hem gjorde att jag ställde in det o jag o sambon gick en långsväng i regnet. Nygödslade gärden gjorde att vi hade en blöt o skitig hund när vi kom hem... ett bad senare var vi lite oeniga om var hon skulle ligga när hon skulle torka sen. På en handduk i biabädden (tyckte matte) eller på golvet (tyckte Poppy) Det blev visst en kompromiss... Men sov gott, det gjorde hon!

Fint väder idag o jag har pluggat en stund, men ska nog ge mig iväg ut i springa milen (eller nåt) på NGIS-spåren. Ska köra lite lydnad i Barnarp innan tänkte jag. Fokus på att inte ploga/tränga får det bli. Ikväll blir det distriktssköterskeföreningens årsmöte i Vrigstad. Trevlig Italiens buffé drar mig dit... Får väl ta o städa lite med. Ska ju jobba i helgen! Har dock påbörjat lite försök till att bli ledig på söndag, får se om jag lyckas! Det är friluftsmässa i Bodafors i helgen och det brukar vara lite tradition att åka dit. De har värsta goda lunchen där...

Bakade goda "frallor" i måndags. Recept från en av Ulrika Davidssons böcker. Här kommer det.

Riv ½ kg morötter fint i en matberedare. Ta ut dessa o lägg i en bunke. Ta 3dl av de rivna morötterna o lägg tillbaka i matberedare men nu o mixa med 2 dl mandel, 2 dl solrosfrön, 2 dl pumpakärnor och 1 dl linfrön. Häll ihop det med resten av morötterna o blanda. Vispa upp 4 ägg o blanda med morotsblandningen. Forma till ca 8-10 bullar, lägg på en plåt o garnera med solros och/eller pumpafrön. Skjuts in i ugnen på 175 grader i ca 60 min. Mums!
Tjo!
H