söndag 7 april 2013

Helg och röjningsbehov...


Min hög är inte den till vänster... Jisses! Undrar vad jag har i den egentligen? Räkningar? Säkerligen. Tidningar? Japp. Diverse papper och dokument som jag inte vet om jag ska spara eller slänga? Japp o Japp. Ja, ja, allt har sin tid. Så länge den inte välter så får det va. Jag lägger lite i sambons hög ibland å då påstår han upprört att jag har gjort det med flit! ;-O Det har jag ju nästan med... ;-) Men det är inte så att han är mer ordningsam än mig. Nope. Hans papper ligger dock på diverse andra ställen - åxå!

Så är det med det. Har jobbat i helgen och det gick bra. Var helt färdig förra gången jag jobbade helg, men det var lugnare nu vilket var skönt. Stack ut o sprang när jag kom hem, men det var sååååå tungt! Urk! Kan ju inte säga att min löpträning varit frekvent, men den har funnits med om man säger så, men nu var det tråkigt, tungt och så var jag hungrig. Hade ätit ganska dåligt innan så jag får väl skylla mig själv.

Poppy var med på joggingturen o passade på att sticka efter en lite pudel som bor längs vägen. Var matte arg. Japp. Husse till pudeln verkade dock ta det med ro. Pudeln sprang först tjutandes i högan sky o in under en bil o Poppy efter. Jag stod väl mest o vrålade o sen kom hon lite nöjd med flaggan i topp, men den halades snabbt när hon kom fram till arg matte. Då låg hon plats minsann! Hussen till pudeln verkade inte arg utan vi pratade lite på håll. Hon har fått en platsliggning inomhus idag i alla fall och det skötte hon fint. Det känns som hon hajat den grejen nu. Denna gången stod jag och diggade till musik och var inte alls så lugn o stillsam som jag brukar o hon låg med huvudet ner och verkade ta det med ro.

Imon har jag en skön ledig dag. Efter ett bryt på pluggprojektet och till viss del min pluggkompis så känner jag mig på banan igen. Men jag är grymt trött på detta! Fy! Har nog inte varit så skoltrött en 9:an tror jag! Jag ska i alla fall färdigställa en sak imon, sen blir det lite röj hemma o hundträning på kvällen. Jag ska träffa Sussi först o sen köra med resten av gänget lite senare. Jag ska absolute inte lägga plats.

Nu ska jag gå o lägga mig o läsa sista Harlan Coben boken. Lögnaren heter den o jag älskar hur han skriver. Spännande och roligt.
Gonatt!