fredag 5 april 2013

Ledig dag!

Haft en mycket skön dag i ledighetens tecken! Började med tidig uppstigning och massage hos arbetskamraten Annika O. Perfekt att vakna till! Sen var det klipp och uppdatering av hårfärg hos Camilla på klippoteket. Sen bar det av en sväng till A6 lite annat för inköp av hundmat, systemet, övriga mat o annat som bara kostar pengar men ändå behövs... tanken sen var att träna med Sussi o Ylle o Allan, men jag var sen o vi konstaterade att lydnadsplanen stod under vatten, så det blev en promenad istället, dvs hundarna gick på gym! Full fart med grabbarna sa Poppy! Hann hacka till en fruktsallad innan för att ta med när vi träffades för att fira pappa som fyller 71 år på söndag. Det var mycket trevligt. God mat o god dryck! Jag har två tvillingbröder o båda har varit iväg på nåt event i Champagnedistriktet över påsk så de hade med sig ett antal flaskor hem, så det prövades både det ena o det andra! ;-) Vi testade sabrering och det gick väl så där... Man ska kunna slå av en Champagneflaskas hals med en Champagneglas, men det gick så där! Men gott var det. Det känns om det är klass på en Champagne eller inte!

Både min pappa o bröder med barn är väldigt roliga så det blev en trevlig kväll. Många roliga anekdoter o annat. Vi pratade om att himlen var väldigt vacker när solen gick ner, och då frågade vi mellangrabben på ca 8 år (ledsen, kommer aldrig ihåg åldrar, inte ens min egen!) "Var tror du solen går upp när den går ner här?" "På den ljusa sidan!" Jisses vad dum man är!!! ;-) Nästa fråga var till pappa "när fyller du 100 år?" sen fick rackarungen räkna ut det själv! ;-) Vi pratade resor åxå. Vi var på Örenäs slott förra året med hela familjen med bihang och det var mycket trevligt. Nu funderar vi på alternativa resor och mycket dök upp. Kryssning i Karibien, Medelhavet, Något fint ställe i Tyskland, Kompis pappa som har hus i LA som vi fick låna, mm. Får väl se vad det mynnar ut i. Det blir tidigast 2014. Det gäller ju att göra såna saker nu så länge pappa är pigg känner jag. Pappa o jag var ju i Spanien i mars och förutom att jag var väldigt förkyld så var det mycket trevligt. Han är skärpt farsan, klår med både i kortspel, wordfeud o annat o har humor som få. Men vi har väl inte umgåtts jättemycket eftersom han har bott några mil bort, men sen sambon dog för ett år sen så har vi ökat kontakten. Får väl se vad det blir av det.

Nu blir det snart natti. Ska jobba lörd kväll o söndag morgon. Ledig måndag o tisdag. Skulle träffa min pluggkompis på måndag, men jag ringde henne i em o då avbokade hon träffen. Känns lite hopplöst faktiskt. Jag behöver att vi sitter ner tillsammans för att sammanställa allting o jag vet inte om hon inte bryr sig eller om hon tycker att det är ok att bara ta det över telefon  o Skype. Jag vill verkligen bli klar till maj. Hoppas hon fattar det.

Gonatt!