tisdag 2 april 2013

Dålig nattsömn o sommartid...

Sov superdåligt inatt... hade bestämt mig för att premiärcykla o då grunnade jag på vad jag skulle ha på mig, hur kallt det skulle vara o halt ev. Sen snurrade alla mina intervjuanalyser i huvudet till min magister o så var det Poppys havererade platsliggning å så var det om jag skulle komma upp i tid. Jisses! Ja upp kom jag, var ju vaken en timme innan, minst. Å jag löste ju inget av mina bekymmer under natten, jo ett, vad jag skulle ha på mig. De var 8 minus när jag steg upp. Jag gick ner till brevlådan med Poppy för att hämta Jp, men kom hem utan. Efteråt grunnade jag på om jag alls hade lyft på brevlådelocket eller om jag bara hade varit nere o vänt. @-) Till jobbet kom jag o jag frös ingenting. Var nästan för varm. Så nu sitter jag här med mina intervjuanalyser o funderar o vänder o vrider på syfte relaterat till intervjusvaren. Räknar ner gör jag åxå. Den 20:e maj ska det in, fy vad skönt det ska bli! Det gäller att härda ut.

Lilla Poppan har fått en lång skön promenad och så förstås lite träning. Fokus på att kunna starta i fritt följ o vara samlad och tyst samt att kunna göra halt o sen starta igen. Hon är lite väl pigg i första passet jag kör, idealet är att köra en stund, vila o sen köra igen. Men vi kämpade på. Sen var det externbelöning. Koncentration på mig o vara lugn o sen få ta gotten och tänka "ifrån" gotten. Hon är ju blixtsnabb på att sno emellanåt, men idag snodde hon bara en gång. Matte kan vara snabb med! Sen var det platsen då. Efter att kört lugn externbelöning med en liten pluttegotte så körde jag det med från platsen. Det går ju bra en stund, typ 10 sek, sen börjar hon gnälla, åma sig o i värsta fall gå upp så jag får vara jättetidig med belöningen nu igen och bara få henne lugn o fin. Hon låg 3 minuter hemma i lördags, men inte nu då som sagt. Jag varvade mellan tidig belöning och vänta ut henne så att hon lugnar ner sig o är tyst och varvar ner. Poppy har genom hela sin uppväxt varit väldigt bestämd med att hon inte vill ligga still på kommando. Att äta, titta på tv, läsa, osv har nästan varit stört omöjligt med henne. Hon ska upp. Vi har verkligen försökt att vara jättekonsekventa o bara lägga om o vara tydlig, men hon är envisare än 10 åsnor. Och hon tar gärna till det här gnällandet och gnölandet för att sen resa sig o titta en rakt i ögonen. Hennes envishet överträffar sannerligen mitt tålamod emellanåt. Men efter att hon löpte nu sista gången så är hon helt klart mer samarbetsvillig vilket är mycket skönt! Så nu ska jag envisa ut henne i platsen tänkte jag. Jag körde ett antal. Många. Gilla läget liksom. Vet inte vad jag ska säga. Jag ska maila Anders K tänkte jag så får vi se om han har några tips.

Nej, nu får jag läsa några intervjuer till.

Tjingeling!
Utan spaning, ingen aning!