tisdag 16 april 2013

Plugg o hundträning! För ovanlighetens skul...

Det här är Poppy special! Att rulla sig i snö, gärna hård skarsnö o det ska vara så där lite ojämnt o dumt. Idag gick vi på mossen nedanför huset och där var det ingen snö, men det var väldigt rullvänligt där åxå. Jag filmade det, men det har inte lämnat kameran än till Google-kontot. När hon har hållt på en stund så blir hon arg o morrar o lever och kan skälla. Lilla Monstret!

Det blir ingen lydnadsträning idag. Måste sitta med plugget. Var dock iväg igår till Attila och körde med Sussi. Lydnad och upplet. Upplet gick fantastiskt bra. Lydnaden var bra på så vis att det var ny plats och ganska många ekipage som körde och bollar som flög o hundar som sprang och hon "bar sig inte åt" vilket var väldigt skönt. Men hon kändes lite så där halvmotiverad i ff, släppte kontakten o lallade liksom med. Det blev bättre när belöningen gick upp en nivå från Frolic till korv, då minsann!. Men hon är lite rolig, hon kan vara okoncentrerad på ff, men när det gäller framförgående, då är hon med på noterna o spatserar på som aldrig förr! Trots att det är störningar runt omkring. Men jädrar vad hon gick på uppletet, full fart o alla grejor snabbt som tusan. Hon var i bilen när vi la ut grejorna och det var ett tag sen jag gjorde så, hon har mestadels vallat med mig när jag kört upplet på promenaden o då har hon tagit det mycket lugnare, men nu körde hon järnet med näsan på. Kul!

Imon ska jag ev vara barnvakt åt brorsans barn, har inte sagt ok än. Får se hur mycket jag hinner färdigt med plugget ikväll. Annars blir det övernattning där imon. Får väl ta o fokusera lite till då da! ;-)
Gokväll!