söndag 21 april 2013

Anders-kurs o lite pluggledigt!

Här har vi härliga Sussi o Allan som tränar Engagemang! Det var en härlig dag i strålande sol. Kul att tänka hundträning en hel dag. Poppy var väl inte på sitt mest samarbetsvänliga humör, men vissa bitar gick bra o andra mindre. Från att ha varit ganska lugn o samlad så har hon nu gått till nån fas i livet där hon själv bestämmer att hon "bara ska göra detta först". Nu är det ett nosande o undersökande utan dess like. Här står jag o viftar med korv o köttbullar o hon ska liksom bara kolla en sak först. Sen vill man ju inte lägga på hur mycket heta belöningar som helst eftersom rätt som det är så är hon ju tillbaka i sitt laddade ja o har jag gasat på för mycket då så är hon ju överladdad istället. Vi konstaterade att det var hormoner o körde mycket störningsträning istället. Det var fokus på koncentration o ff i korta sekvenser eftersom hon börjat tränga lite. Det är väl att jag haft gotten i högerhanden o kastat den bakom min rygg, men hon har ändå dragit sig lite mot högerhanden. Uppstyrning med belöningspunkt får det bli. I övrigt så har hon ju ganska bra detaljer, t ex lägganden, ställanden, hopp, osv så det blir liksom mest ff träning. Mycket externbelöning blir det åxå. Ska försöka få till lite lydnad både idag o imon o jobba vidare. Jag är ju ledig så det ska ju gå!

Har haft kompisens dotter hos oss sedan igår o det var roligt att se henne. Vi har inte setts på något år eftersom hon varit i USA o pluggat. Det blev en film igår o skön promenad idag. Pluggar för fullt nu o det går framåt. Det blir lite egentid i em dock, får se vad vi hittar på. Är sugen på att gå o leta "Hitta-ut" kontroller. Får se vad vi hittar på. Hungrig börjar jag ju bli åxå... Att det alltid kommer som en överraskning! Behöver ta en liten uppskärpning på matsidan. Har en månad till examen o Pragresa o sommar är det ju dessutom så jag ska leta lite inspiration i nån av mina kokböcker som är åt det nyttiga hållet! Kanske ska börja imon? Då måste jag ju äta upp all choklad jag har hemma idag! Inga problem!
Tjo!
H