torsdag 18 april 2013

Några dagars ledigt!

Barnvaktsprojektet avlöpte fint. Härliga ungar. Men det blev ganska sent, kollade lite på tv o när jag skulle gå o lägga mig så kom jag på att jag glömt laddaren till mobben. Hmmm... var finns en väckarklocka!?! Hittade ingen! Vågade ju inte ställa mobben för den ringer inte när den är avstängd. Till slut kom jag på att den bärbara telefonen hade en väckarklocksfunktion. Först tänkte jag att Telia har ju väckning, men nej det funkade ju inte. Men som tur var löste det ju sig. Sov dåligt, som vanligt när jag är borta. Har varit halva dagen i plugget för handledning. Gick väl hyfsat, som vanligt mycket att göra om och arbeta vidare med, men vi har delat upp det en del så jag vet vad jag kan jobba med i helgen.

Tvättmaskinen gick ju dessutom sönder här i veckan. Jag vann den när vi flyttade in här så den har hållt i 13 år, så jag ska väl inte gnälla... Men vi ska ju hitta en ny! Bra o dyr eller billig o mindre bra... det är frågan. Eller begagnat? Hmm... Vi håller på o letar. Får snart köpa nya underbyxor!

Lilla Poppan har fått ett längre spår idag. Det blåser o stormar som tusan, men hon skötte sig fint. Hon missade dock en pinne i början, jag tror hon genade över en vinkel med kraftig sidvind o efter den låg pinnen. Jag såg den inte själv. Men hon har känts rätt nöjd ändå här ikväll. Borde väl kört lite lydnad åxå, men jag har inte orkat det. Kände att jag behövde pusta lite. Imon blir det prel spårträning på em beroende på tvättmaskinsstimmet här. Lydnad åxå tänkte jag. På lördag blir det Anders kurs. Det ska bli kul. Söndag kommer kompisen dotter Jennifer o stannar till söndag. Sen är jag faktiskt ledig måndag med! Så skönt! Det blir plug/städ/hundträning som gäller.

Nu är det natti
H
Titta va jag hitta! En stor övervintrare!