lördag 31 augusti 2013

Jobbhelg!

Långhelg på jobbet, fred-måndag. Men vi har det rätt lugnt så det går bra! Har en hel del administrativt att göra så då hinner man få undan. Men nu är det lördag kväll å då är jag ledig! Har hunnit jogga en sväng o köra lite lydnad a la Ditte. Känns som att helt börja om från början med en ny hund. Hon är helt övertänd. Ljud o uppvarvad som tusan. Hon är precis som innan löpet, bjuder in till bus, försöker få igång mig, var uppe i sängen igår o grävde upp den o snodde mina öronproppar, osv. Märkligt att det kan svänga så! Får väl se hur jag löser detta. Så nu är det tråk-träning som gäller. Vara lugn, fokusövningar, att hon kan vänta, vänta in att hon är tyst o lugn osv. Har kört lite ff i alla fall och det gick hyfsat. Hann ju anmäla henne till lägre spår innan hon blev sån här, får väl se hur det går. Till skillnad från appellen så känns lägre hur lugnt som helst, har liksom inte någon förväntan att hon ska vara klar för uppflyttning utan det vore mest roligt att få känna på spåret å miljön. Får väl se hur jag gör.

Fick Poppys röntgen svar idag! Martin messade på morgonen - Tack! :-) Han hade precis röntgat Meya åxå o båda var fria! :-) Skönt, slipper man ha oro för det. Imon är kompisarna o tävlar, Sussi i Norrköping o högre spår o Anneli i Nässjö o lägre sök. Håller tummar o tassar! Jag drar nog till Nässjö o kollar lite innan jag åker o jobbar. Kanske finns chans o träna lite åxå.

Har en kompis som sprungit Mullsjö X-trail idag. Blir lite sugen faktiskt! Inte minst för att ha ett mål att träna till!  Just nu bara äter o växer jag tycker jag... Hittar ingen motivation alls att äta nyttigt. Men löpningen har kommit igång lite i alla fall. Men det är en halvmara... 2,1 mil... i skogsterräng! Ska känna på det lite!

Vet inte vad vi gör för konster här! ;-) Cirkus-Poppan!

Gokväll!