fredag 16 augusti 2013

Nedräkning...

Till både det ena o det andra! Jobb på måndag och tävling på söndag. Om vi ser det positivt så får jag ju öva mig på att gå upp tidigt på söndagen... Tävlingen börjar kl 08 och det tar 1 h o 6 min att åka dit enligt Google vägbeskrivningar! Start hemifrån vid 06,15 då, vill vara där en stund innan och rasta samt köra lite på planen. Det känns rätt hyfsat inför start, det är ju platsen som är jobbig. Har lagt med andra hundar några gånger i veckan och hon kan pipa lite när jag går ifrån. Efter söndag blir det till att baka tillbaka rejält och jobba med huvudet ner. Hon har fattat det riktigt bra, men det är absolut inte klart för "skarpt läge" än.

Igår la jag plats med Ellinor o gänget och det skötte hon fint och i förrgår med Marie-Louice o Spicy. Lydnadsträningen var rolig och positiv, dock har Poppan börjat tränga igen lite mer. Ska fokusera på lite mer bakåtbelöning igen för att se om jag får tillbaka henne, men jag får räkna med högst en 7:a i linförigheten (både mitt och domarens betyg...)

Idag ska jag till klubben och träna med gänget. Det ska bli trevligt. Velar om jag ska ut o springa innan, men det får nog bli imon. Ska ut o bära ved istället tror jag, kan ju knäcka vilken rygg som helst! Ska åka ner o kolla augustikannan imon åxå tänkte jag. Velar om jag ska ha med mig Poppan, ville ju egentligen att hon skulle träna på att var i en sån miljö innan tävling, men det blir ju hela dan o hon är ju inte direkt stillsam i bilen och det går inte att ha med henne ute särskilt bra. Annars kanske hon är "lagom trött" tills på söndag... Jag får se.

Har avverkat en popquiz i onsdags och bio igår. Bion var riktigt rolig faktiskt! Den nya med Sandra Bullock, ganska knasig men rolig! God mat åt vi innan åxå!

Nej nu får det nog bli lite ved!

Tjo!

Inte lättfotad den där hunden... ;-)