söndag 4 augusti 2013

En lat helg...

Men jag har ju semester! ;-) Fick precis PM från Tidaholm då jag tänkt att vi skulle göra Appell-debut. Tredje reserv! Men det står att de kanske tar in fler beroende på tillgång till spårmarker. Vi får väl se. Det kanske inte är dags än så det är ödet!

Idag har jag o Poppan varit ute hos Sussi o grabbarna. Upplet, skott-träning o spår bidde det. Allt gick bra, faktiskt. Upplet satt som en smäck. Spår hade vi lagt i skogen där Sussi hade sett rådjur springa över. Vi busade till det lite och la paralellspår med Ylle och Poppan. Vi hade väl ca 10-20 m emellan, lite variation. Rakt fram först, sen vinklades Poppys spår till vänster mot Ylles spår och korsade det. Ylle hann gå över innan. Sen gick det parallellt med varandra till slutet. Det låg varsin apport efter vilt-korsningen samt efter vinkeln med där vi korsat varandras spår. Poppy tog båda och Ylle missade skogis-pinnen. Jag har lekt lite med pinne-i-snöre med Poppan och nu jädrar vad hon är på hugget! Det är ju nästan så hon klipper om det råkar prassla i blåbärsriset! Sen körde vi lite skott. Sussi sköt och jag gick bortåt. Hon lyssnade till vid första skottet, sen brydde hon sig inget särskilt. Hon ville gå fot, kom med en pinne osv. Vid tredje skottet tränade jag plats med hakan ner och det var ju inga bekymmer. Men jag får nog jobba lite mer på skotträningen eftersom hon är så vaksam och störningskänslig.

I övrigt idag så jagar jag annonser på blocket. Behöver en bättre begagnad hörnsoffa. Har lite krav åxå. Den ska vara i skinn, ha ett rakt hörn och hyfsad i pris! Vill inte lägga +10 000 kr på en soffa som hunden kommer vara i... Nytt köksbord och stolar jagar jag åxå. Har nog fått span på ett.

Imon fortsätter jag min semester med hemmapyssel! Det är så skönt att bara vara ledig. Jag har varit ganska trött i helgen, men jag hoppas att  det vänder nu. Ska gå o lägga mig senast 22,30 idag har jag bestäm. Nån himla ordning får det väl ändå va! ;-) Jag vaknar ju alltid vid 06 så det blir liksom meningslöst att vara uppe till 00,30 som igår.

Natti!