måndag 5 augusti 2013

Måndagsträning!

Två härliga lediga varma dagar med träning på kvällarna är semester! Ikväll var jag på klubben och körde lydn o la ett spår. Vi var ett helt gäng som körde, Jag, Sussi, Anneli, Gustav och Marie med Lomis. Lydnaden med Poppy gick bra men vi upptäckte att hon låg lite långt fram igen. Jag anade det igår när jag körde hemma och det bekräftades idag. Så fort gick det... Det gäller att tänka till lite då o då! Fokus på bakåt o bakombelöningar bidde det idag och hon kom bak lite bättre. Jag körde inrop på plan båda gångerna jag körde och hon höll bra fokus. Var samlad vid starten åxå. En budföring blev det med på Marie och hon sprang tillbaka till mig utan att hitta på bus vilket det har varit lite strul med.

Poppys spår gick jättebra. Det började på parkeringen och gick längs vägen och vinklade in på gräsparkeringen jämte södra plan. En snäll vinkel till vänster, rakt fram, en cirkel, en 90-gradare till höger, sen en till vänster och så slutet. Jag hade lagt en pinne i början av gräsparkeringen åxå och hon fixade allt finfint! Fick jobba lite i cirkeln, hon verkade förstå att det fortsatte rakt fram men följde cirkeln till mitten ungefär och sen vädrade hon framåt. Det kan ju åxå bero på att hennes slut låg ca 30-40 m längre fram o vi hade lite medvind... Duktig vovve som följde matte ändå! ;-)

Idag har rensningen fortsatt hemma. Hittade gamla dagböcker och kalendrar och annat från typ 15-18-årsålder. Skrev rätt roligt i 15-årsåldern... Hmm... Svårt att rensa när man hittar sånt man fastnar i!

Lilla Poppan börjar nog tro att hon är gravid... lite tröttare, kanske lite lugnare vid träning, men inte mindre villig till arbete vilket är skönt. Hon är inte så påverkad av värme tack o lov när hon får göra något hon vill. Imon ska det ju bli åska på em/kväll så då blir det väl kvavt som tusan på dan. Får väl åka o bada..

Nu ska jag strax försöka hålla min semesterlunk och gå o lägga mig vid 22,30 ca o ställa klockan på 7,30. Då vaknar jag till o kan höra på nyheterna och sen ligga kvar o gotta mig! Tycker nästan jag sover/slumrar bättre när klockradion går igång... inte konstigt att det är jobbigt att gå upp till jobbet! Om den inte går igång så vaknar jag 06 istället!

Natti!