torsdag 22 augusti 2013

Oupps! Ledig igen...

En mjukstart är ju inte fel tänkte jag och tog kompledigt idag... ;-) Är även ledig fred-söndag så det är gött! Idag startar min apporteringskurs som är tre torsdagar framåt. Ska bli spännande! Måste tänka till lite idag så ska det nog lösa sig! Igår firade vi första brorsbarnet som blev tonåring! Mycket trevligt!

I måndags var det ju träningstävling på klubben. Jag passade på att köra igenom appellen igen med lite stöttande belöningar i momenten. Testade även av det som inte gick så bra på tävlingen - apportering och hopp. Hade tränat några gånger innan med Anneli som kommenderade. Nu satt det kanon! Men - hon sätter sig lite långt ut när hon kommer in med apporten. Får jobba lite på det! Tårta blev det åxå, två stycken som inmundigades under kvällen! Det var det värt!

Igår blev det bara ett kort spår på nyslaget gärde. Det var lite störning med hallonplockare och promenerare runt omkring, men det fixade hon. Spåret gick bra, mycket noggrant och fint, inga konstigheter.

Nu har jag äntligen bokat tid för röntgen för henne. Det har liksom inte blivit av innan, men nu så! Det blir på måndag vid 14, vaccination och lite allmänkoll blir det åxå.

Idag ska jag olja in utemöbler o bära ved. Lite hundträning o jogging blir det med. Hmm... Finns väl en tidsaspekt där som kan köra ihop sig lite, men va tusan! Det är ju en ledig dag imon med! ;-)

Jag tycker hon ser lite tjock ut med all sin päls. Försökte ta ett kort när hon var blöt för att se hur hon faktiskt ser ut, men hon hann ju skaka på sig... Men det är stor skillnad med torr pälls kontra blöt! ;-) 

Bäst o sätta fart!