söndag 11 augusti 2013

Söndag å en hel vecka ledigt kvar!

Ljuvligt! Idag har det inte blivit många knop. Har läst en bok som jag fått låna av grannen, "Mina fräknar" av Sofia Hallberg. Den var jättebra. Har sträckläst hela boken idag. Lite annorlunda, lite vacker, lite tragisk. Jag o Poppan har gått en långrunda på morgonen och spanade efter kantareller hittade nada! Lite konstigt, brukar ju hitta där, men det kan vara lite tidigt eftersom det varit ganska torrt där. Jag la två korta spår till Poppan innan promenixen som vi tog sen. Det var där det strulade för nån vecka sen då hon var så spanig efter vilt. Nu snitslade matte mycket noggrant och la pinne-med-snöre i slutet. Jajamän. Inga problem. När jag kom hem käkade jag tidigt lunch o sen - gick vi o la oss, jag o Poppan! Så skönt. Jag läste o hon snarkade bredvid. Det var riktigt ruggväder ute. Nu är hon i kojan och jag gick o la mig igen... har sovit en stund. Blev sent igår med kompisar här, vaknar ju liksom tidigt ändå.

Har äntligen fått tillbaka min mobil och den var ju fabriksåterställd så jag har fått greja en hel del med den. Har precis nu fått till min säkerhetskopiering av foton, ska bara ta några foton med... Jag är så nöjd med den! Har hämtat hem diverse nödvändiga appar, gått med i Storytel igen, lånat en bok på bibblan som jag kan läsa på displayen i mobilen. Runkeeper, Instagram, fejjan, Whatsapp är hämtade. Ska fixa till mitt wordfeud åxå, kommer inte ihåg lösenordet bara. ficklampe-app är viktigt med!

Igår var jag och tränade med Marie-Louice och Spicy på Höglandets bk. Upplet o lydnad. Det gick riktigt bra. Fick hjälp med kommendering och körde igenom de flesta momenten i appellen och jobbade med ff. En plats blev det åxå. Inga konstigheter alls egentligen. Ska väl köra lite lydnad till här hemma under kvällen, annars får det bli en dag i långsamhetens lov, har ju massor å läsa! ;-)

Imon blir det klubben och träning med gänget. Ska bli trevligt. Har ännu inte hört något om jag kommit med till appellen, får vara i väntans tider ett tag till. Min vecka som är kvar på min ledighet får bli lite fokus på att komma igång lite mer fysiskt, har känt mig rätt så trött dock o motivationen har inte vägt över... Min vilodag idag hoppas jag gör susen!

Tjo!
H