torsdag 29 augusti 2013

Hundträning, hundträning...

Ja jisses! Hela dan har gått åt till hund! Upp i ottan o drog till Motala för att träna för Ditte Andersson. Det var helt i rättan tid. Poppan vaknade upp ur sederingen i måndags kväll o på tisdagen var det den "gamla" Poppan jag hade tillbaka... dvs den med jättehög intensitet, ljud i typ alla moment och bara jättehet... Jisses igen känner jag. Hon är tydligen väldigt hormonkänslig. Hon har varit lite lugn efter tidigare löp och det är nog det hon varit nu men i tisdags gick det över. Jättesvårt att ställa om till det! Körde lite hemma i tisdags kväll och det var då jag märkte det, var i Nässjö med Sussi och tränade och träffade Marie-Louice å då var hon likadan. Så som sagt, i rättan tid.

Ditte då ja. Körde 2 x 20 min med Poppan. Tog ut henne ur bilen sen var hon på G. Värmde upp lite o sen körde lite ff. För het förstås o startljud. Så fokus blev på olika övningar som lugnar och dämpar henne. Det blev ingen momentträning alls faktiskt, för det var hon inte i balans för. Bara stadga o lugn. Fick jättebra tips som jag ska jobba vidare med. Tur det finns talböcker så man kan vara stilla o vänta ut! Känns lite sorgligt, jag tyckte vi var så på G! Men, men... det blir nog bra!

Sen var det hem o vända. Hann träna lite till förstås... ;-) Sen bidde det fortsättning på min apporteringskurs, gång 2. Lite spännande att se om det skulle vara nån skillnad... å det var det! Jättekul! Alla hade höjt sig flera snäpp! Jag har alltid känslan när jag har första gången på en kurs att jisses - vad jag bidra med här!?!? Men sen börjar man titta lite o klura lite å sen har man ju lite lösningar tillsammans med kursdeltagarna! Det är ju det som ger kicken, liksom!

Nu blir det jobb! Hela helgen, fred-månd. Ledig på tisdag nästa gång. Här ska tränas!
Lite filmat blev det i Motala, men de har visst inte åkt över från mobilen till google än så det får bli en annan gång, men en skylt hittade vi! ;-)



Tjo!
H