lördag 24 augusti 2013

Bruks-SM!

Japp! Jag o Sussi drog till Linköping idag för att kolla lite på bruks-SM. Vi körde ut till rapporten som gick utanför Berg. Såg ut att vara jättefina marker. Det hade varit lite strul innan vi kom med 4 som bröt. Monika och Jörgen med Vem skötte sig dock finfint och låg till slut 2:a när dagen var klar. Imponerande att ligga så här bra till med en ny hund efter att även varit i topp med den förra! Jag o Poppan får nog kämpa lite till för att ens vara i närheten av SM... Efter rapporten åkte vi till SM-stadion och kollade lite skydds-lydnad och shoppade loss! När vi stod o kollade på resultattavlan så stod det ett par framför oss och när de vände sig om så var det ju Anette o Janne med Hillman! De skulle snart in på sin lydnad och den passade vi ju på att kolla. Gick jättebra i värmen, 260 poäng. Övriga moment hade gått bra idag, lite avdrag på ståndsskallet bara. Håller tummarna imon för skyddsarbetet! Å för Monika och Jörgen förstås!

När jag kom hem så gick jag o Poppan på promenix! Men det började med jäkelskap på hemmaplan... Först så jagade hon iväg grannens katt när jag kom hem, sen när jag släppte ut henne på tomten och skulle bara ta på mig skorna och böjde mig ner. När jag tittade upp så hade hon något i munnen som hon tyckte var lite läskigt o som hon kastade upp i luften och hann göra så nån gång till innan jag hann stoppa henne. det var en liten stackars mullvad (tror jag) den låg o ryckte och såg inte alls så välmående ut :-( Mördar-Poppy! Usch! Jag fick slå ihjäl den med ett vedträ. Ingen bra start alls. Sen gick vi iväg i alla fall. Spanade kantareller men hittar inget alls på mina vanliga ställen! Tror att det varit för torrt. När vi gick där på stigen som var ganska mycket gräs på så rätt som det var så studsade Poppy till och snodde runt! Jag såg inte vad det var, men hon kom tillbaka till mig. Jag tog henne i koppel o vi gick en omväg förbi i den mån det gick, det var tätt ris på sidorna. Hon ville inte gå nära stället i alla fall vilket var jätteskönt om det nu var en orm. Jag hade ju inte varit förvånad om hon försökt klippa den. Sen gick vi över mossen och då kom en räv skuttande 100 meter bort. Jag hann stoppa henne där tack o lov. Om hon har fått dra på nåt så blir hon hetare för varje gång om jag inte kan bryta det. Det är livat på landet! Nu ligger hon jämte mig i soffan och är lugn! Det är inte ofta!

Imon blir det spårträning på kvällen och jag ska åka till en kompis i Eksjö o hälsa på på dan. Ska bli trevligt!

Tjo!