fredag 2 augusti 2013

Hemkommen! :-)


Då var vi hemma från vackra skottland! Allt har klaffat kanon, verkligen, både boende, mat o resan i stort. Jag o pappsen har kommit väl överens, har sett både likheter o skillnader mellan oss om jag inte tänkte på innan. Skottland i stort vara verkligen så vackert och sevärt som jag hoppats. Ska skriva mer om det en annan dag.

Det var ett tidigt flyg hem. Vi sov på Hilton hotell på flygplatsen. Det var rätt skönt, då kunde vi lämna bilen på em och jag tog bussen in till Edinburgh o kollade runt lite. Pappa vilade sig på hotellet, han har en reumatisk muskelsjukdom och har minskat sitt kortison o kände av bakslag. Jag hade en skön em o stan dock. Det var Tattoo så det var mängder av folk. Jag gick en sväng o kollade lite, men det var väldigt varmt så jag åkte tillbaka till hotellet efter några timmar. Vi åt gott på kvällen o kl 04 engelsk tid så ringde klockan. Flyget skulle gå 06,25 så det var tidig revelj. Väl landade så körde jag hem pappa sen åkte jag till Anneli o hämtade Poppan. Hon hade fått lite fokus på fjärren under vistelsen. Hon var pigg o glad o kändes precis som vanligt. Skönt!

Sen drog jag o Poppan till Tidaholms brukshundklubb o körde lite lydnad. Fick hjälp med en budföring åxå. Hon kändes rätt ok, hon släpper i fria följet och det får jag nog räkna med ett tag till tills hon landar i tassarna mer. Men det känns som vi ska kunna genomföra ett ff hyfsat. Får se helt enkelt. Sen styrde vi kosan hemåt, det var så skönt att komma hem! Har en hel del att plocka med, men har ju 2 sköna veckor på mig innan jobbet kallar igen!


Natti!