måndag 12 augusti 2013

Oupps, jag kom med...

Ja nu ringde de ikväll från Tidaholm om meddelade att jag kom med! Spännande. Det är egentligen bara en sak som sätter mina nerver i dallring och det är platsen. Jag vill inte att något går fel där! Hon ligger, bara alla andra gör det. Om någon annan hund börjar leka med henne eller nån annan, då är jag mycket tveksam, men, men, det kan ju hända i vilken klass som helst, men det vore skönt att få till det i första starten! Sen får resten gå hur som helst faktiskt känner jag! Jag vet att hon kan spåra men hon är störningskänslig och det påverkar ju även framförallt lydnaden, men jag vet att det håller på att bli bättre så sakteliga.

Ikväll var vi på klubben, jag o Sussi blev det. Jag körde igenom appellmomenten och jobbade lite med ingångarna i inkallningen och hoppet, hon blir lite luftig där. Hon är ju rolig, jag satte upp henne mot hoppet och då hade Sussi precis flyttat bänken med ryggstöd och ställt den längs med hoppet till vänster om mig. Då riktade hon in sig mot bänken istället och när jag rättade henne framåt så visste hon inte riktigt vad hon skulle göra utan travade iväg mellan bänken och hindret och tittade sig lite förvirrat omkring! :-)

Sen körde jag en plats utan skott med alla hundar. Hon fick ligga i mitten nånstans. Det var lite hundar runtomkring som tränade så det gjorde mig lite extra laddad vilket jag tror hon kände för hon gnällde lite i förväntan, sen låg hon jättefint och hade bra fokus på mig. Efter tre minuter kände jag dock att nu räcker det så jag plockade upp. Jag fick lov att hänga på Ellinor och gänget i Forserum på torsdag och lägga plats vilket jag är glad för. Har även separat jobbat med haken i backen. Kört med gotte och hon jobbar ju inte stenhårt för den utan slarvar lite så igår tog jag fram bollen. Från att han behövt stå precis bredvid henne i förrgår med handen jämte hennes huvud så kan jag nu gå omkring och göra olika mindre störningar. Hon har fått bollen både när jag kommit fram till henne och plockat upp henne och även fått studsa upp o ta den. Då är hon koncentrerad. Ska försöka få till några gärdesspår i veckan för att stämma av det åxå. Ska räkna på vad det kostar att avstå platsen... mest för min skull så jag hinner träna det lite till!


Trög matte som inte fattar att hon ska ta pinnen och kasta den... Jisses!

Har varit i köpt olja till mina utemöbler och ekmöbler inne. Å ny tråd till trimmern så imon blir det åka av. Har varit ute o sprungit en sväng idag med, inte alls långt men tillräckligt. Jag tycker jag känner mig trött och skyller på att jag nog fått borrelia... men det är nog kombinationen dålig kondis och glass i stora lass, men det låter ju inte lika spännande!

Lilla Poppy sätter päls som en bäver och ser ut som om hon är bred som en lagårdsvägg... men när hon är blöt så är hon inte så bred minsann. Stackars missförstådda monster! ;-)

Fick lite vaccinationsångest åxå... men hon är ju vaccinerad, men jag hade inte riktigt koll på vad och hur ofta osv... Jisses vilken rookie jag är!

Nu får jag nog gå o sova på saken!
Natti!