lördag 17 augusti 2013

Augustikannan och platsliggning...

Idag var jag och tittade på när JBK tog hem Augustikannan vilket var ett rent nöje trots regn o rusk! Mycket fina prestationer, framförallt av Ing-Marie o Gunde, Emma med Saga och Carina Milan, alla av rasen flatcoated retriever minsann! ;-) Superkul och stort grattis! de körde runt 180 poäng alla tre vilket är mycket bra i en lagtävling, alltid lite mer nervigt.

Här är det en annan nerv som spökar, platsliggningsnerven... Hon har börjat ljuda på platsen och är inte lugn. Hon har inte gått upp, men ljudar framförallt när jag går ifrån henne. Jag har nog gjort det lite för svårt, lite för fort... Allt för att jag ska känna mig trygg, men hon blev otrygg. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra imon. Jag vill verkligen inte att det ska strula till sig på platsen, för då blir det bara en massa extraarbete och oro o skit. Just nu lutar det åt att jag skiter i platsen faktiskt. Det får bära eller brista ändå. Jag är ju ganska inställd på att köra hemma på JBK i september så då kan det ju kvitta. Jag funderade ett tag idag på om jag skulle skita i o åka, men va tusan, jag vill ju tävla och det är ju några andra moment att fokusera på om man säger så... Helst skulle jag vilja att man kör alla moment först och avslutar med platsen så är hon dels trött och har varit i miljön hela dan och dels så har jag då koll om jag behöver den eller inte. Det är ju 90 p man behöver på specialen, men en ringning i en sväng så åker ju betyget är min erfarenhet. Har typ kört 14 platsliggningar idag både på Attila och hemma och hon har känts lugn de 2-3 sista hemma. La med Carina och Peo:s hundar och då var det lite oroligt sen började hon spana på Rappe. Nej, jag skriver ju faktiskt det själv här nu. Lägg ner platsen och kör det andra. Ska bara påminna mig själv imon. Jäkla skit. Dags att fokusera på resten nu. Appellen är ju bara ett delmål, det är ju fortsättningen som är viktig!

I övrigt har vi inte gjort så mycket idag, jag o Poppy, kört lite lydnad på Attila, varit i miljön och gått promenixen hemma. Och platsliggningarna. Det tröttar nog henne mer med miljöträning än att t ex sticka ut o springa. Jag har burit ved här hemma och staplat så duktigt så jag har fått min träning ändå.



Har kommit åt nån knapp på kameran så det ibland blir så här när man tar kort...Man kan ju bli sjösjuk för mindre.

Nej nu ska jag äta lite kvällsmat och plocka ihop lite grejor för imon. Har precis skrivit ut medlemskortet och hennes pärm. Håll nu tummar o tassar för mig o Poppan imon. Vi behöver precis alla tummar o tassar som finns tror jag...

Tjo!