måndag 2 september 2013

Måndagsträning!

Fullt ös på jobbet idag o sen hem o rasta Poppan för o dra till klubben o träna. Hade faktiskt inte så stora förhoppningar om att hon skulle funka idag eftersom hon är så laddad som hon är, men det får ju bli utifrån hennes "mood". Vi var flera stycken idag som körde så vi körde en paus vid skotten. Jag tog ut Poppan o körde lite fokusövningar vid klubbstugan. Lite gott o blandat. De körde plats med skott på planen å hon var fokuserad på träningen om något het. Jag lade henne på sista skottet o hon brydde sig inte alls så det var skönt. Sen körde jag en budföring med skott o det gick finfint. Nu sprang hon faktiskt riktigt bra på båda hållen, även till mig! :-)

Sen var det dags för lite lydnad. Hon kändes faktiskt inte riktigt så laddad som hon varit i en vecka nu. Något annorlunda var det, hon åt inte sin middag innan vi åkte, den bara tittade hon på med en misstänksam min. Mycket hormoner nu! Men att starta med ett ff kändes inte riktigt optimalt, det bidde hopp istället med mycket kommendering. Förutom ett startskall på återhoppet så gick det bra. Sen började vi lite med ff. Hon var ofokuserad o lite gnällig. Men så kom förslaget - kör "all in" fram med bollen. Å då gick det mycket bättre o hon var tyst o fokuserad! Hon har alltså mer ljud/frustration på gottar o det är klart om hon nu inte riktigt vill äta så... Sen gick hon faktiskt ganska bra. Lite kryp blev det med men då är hon lite för taggad.

Nu är hon nattad o efter lite trugande så åt hon upp sin mat. Ska försöka dokumentera det här lite noga så jag vet hur hon är i förhållande till löp. Nu var det nog 5 veckor sen hon slutade löpa.

Den där karamellen att suga på som heter Mullsjö X-trail ligger kvar i munnen... Har lagt ett litet upprop på fejjan bland kollegor o det var faktiskt flera stycken som småhugger lite! ;-) Jag älskar projekt! ;-) Så nu blir det lite träningsfokus. Jag vet, det kanske rinner ut i sanden och/eller vad som helst händer, men just nu känns det bra.

Imon är jag ledig o då blir det städning o träning som gäller.

Tjo!
H


Såg en så söt häst på promenixen igår! Kolla in den i mitten! En annan gång när jag var där så gick den på grusvägen o betade. Då åkte jag upp till huset o sa till. Bonnen som öppnade svor lite o sa "Den förbenade åsnan!" ;-) Men som sagt, söt är den!