onsdag 18 september 2013

Mycket på programmet!

Idag har jag jobbat o sen var jag medbjuden på en föreläsning som KLIV anordnat (kvinnliga läkare i vätterbygden tror jag det är). Det var Bodil Jönsson som var föreläsare (ni vet, hon med Tio tankar om tid) och hon är alltid tänkvärd och härlig o lyssna på! Hon pratade om att bli äldre och vad som händer med oss. Hon kallar det att vi är en ny folkgrupp som går på jorden idag! I iländerna framförallt ska jag väl tillägga. För 30-50 år sen så såg folk sämre, hörde sämre, hade sämre tekniska möjligheter. Idag äter vi bättre, rör oss mer, ser bättre, hör bättre osv, vilket gör att vi lever längre. Så det är ju stor skillnad på en "normal" 70-åring idag jämfört med för t ex 20-30 år sen! På 20 år så har det även hänt mycket med hur vi ser på tiden. Förr hade folk tid, och tiden går på precis som den alltid gjort, men idag hittar inte folk tiden! Vi har alla förutsättningar idag, men ändå blir folk mer sjuka med utmattningssymtom osv. Ja det var mycket hon sa som var tänkvärt å det måste landa lite i hjärnan för jag ska komma ihåg det.

Poppan har fått vara hemma med husse idag så ingen träning alls blev det. Imon ska jag dock sluta vid 14,30 o sen börjar jag en framåtsändande kurs på klubben på kvällen. Ska bli roligt. Jag tänkte hinna upp o träna innan förstås. Det börjar ju dra ihop sig till helg o lkl spår start. Jag spårade på nyslaget gärde igår med bilstörning o kostörning. Inga problem alls förutom att hon tog bakspår. Jag släppte på lite väl snävt, ingen anledning alls o göra så egentligen...


Jag är ledig på fredag så då blir det både lydnad o spår. Här vilar vi inte i form! Hon känns faktiskt lite mindre het denna veckan. Sen vet jag som sagt inte om det beror på att jag har kört henne lite hårdare innan vi kört lydnad. Hon gick ganska hyfsat på klubben i måndags o då hade vi gjort nåt innan som jag just nu inte kommer ihåg...

Här är ett litet fynd jag gjorde häromdagen i skogen! Den är inte plockad än utan står på tillväxt... ;-)



Nu lockar sängen, sov lite halvdant inatt, men det ska jag ta igen nu!

Gonattt