lördag 14 september 2013

Änligen helg!

Sambon är hemkommen o allt har gått bra. Han har cirka 2 000 bilder att sortera o har kört cirka 1300 mil å han tyckte det var skönt att slänga sig i soffan framför svensk tv en stund! ;-) Här har vi Bumsen som vi kallar den! ;-)



Igår hände det mycket grejor. Poppan var hos Carina Losenborg och fick en genomkänning av hela kroppen. Inga konstigheter, en antydan till lite sträckning i ljumsken bara som hon fick behandling för. Jag trodde nog att det skulle finnas mer med tanke på hur explosiv hon är ibland, men hon var fit for fight! Skötte sig fint åxå, jag tror hon tyckte det var lite skönt faktiskt! Sen jobbade jag några timmar o sen bestämde jag o Sussi i all hast att vi spårar direkt efter jobbet eftersom jag kunde komma iväg tidigare. Varsitt spår o ett uppletande i en rejäl uppförsbacke bidde det. 6 föremål i uppletet o Poppan tog rubb o stubb. Jag hade en liten plan här att hon skulle vara lite trött till lydnaden! ;-P Lille Allan visar stora förbättringar när det gäller att komma in med föremål! Han har varit lite svårövertalad där som sagt... Ylle skötte sig finfint!

Sen var det dags för lite lydnad! Vi var ett helt gäng, jag, Sussi, Anneli, Gustav o Marie-Louice. Gofika blev det åxå när vi planerade träningen. Jag körde igenom lägrelydnaden, fast baklänges. Ville inte börja med linförigheten. Hon var faktiskt ganska tyst i fin - men - den fina kontakten med mig var puts väck! Hon gick lite à la sågbock bredvid faktiskt. Men hon höll positionen osv. Men, men, det ger ju inte avdrag för ljud i alla fall...Krypet körde jag med belöningar o det gick väl hyfsat. Men när det gäller inkallning o budföring så väljer hon ju gärna att göra nåt på vägen till mig. Om det finns en kon eller något liknande som man MÅSTE kolla in så gör man ju det då. Nu ska jag styra upp det lite tänker jag. Vi inkallning så ska jag droppa bollen o sno den igen om hon väljer bort att komma. Ungefär så.

Var hon trött på kvällen sen? Nej inte särskilt. Om hon hade varit det så skulle hon inte erkänt det! ;-) Makalöst vilken energi hon har.

Idag blir det pyssel här hemma o imon blir det hundträning igen. Njuter av de förmodade sista  soliga dagarna här hemma innan höstregnet kommer!
Tjo!
H