fredag 27 september 2013

Träning!

Både av hund o matte! Igår var jag på klubben och hade kurs o hann träna Poppan en stund innan. Lite kul att testa på lite nya moment. Framåtsändande, 2 kg tungen, kryp förstås och inkallning med stå o ligg. Framåtsändandet rullar på med framskick och saktagående, det har hon fattat riktigt fint. Men jag har ju inte kört det så många gånger med grupp utan det har blivit skick till pinne och sen saktamarsch. Testade en inkallning o det var hon inte alls beredd på förstås, men det kommer. Hon har varit ganska slarvig med ingångarna med apporten, men plötsligt gör hon det ganska fint faktiskt, både med tungen (det var första gången) och träapporten, så det ska nog lösa sig det med. Inkallningen är hon grym på! Jag tyckte Inja var duktig på det, men Poppy är vassare! Hon kommer med en himla sula och tvärnitar verkligen och kastar sig ner på läggandet. Härligt att se! Jag ska filma det nån gång. Man lär väl haverera det några gånger innan det är färdigt förstås... ;-) Lite FF bidde det med och det kändes ganska bra, tyst o fin. Testade lite vändningar på stället och sidoförflyttningar. Två steg till vä är svårt, likaså bakåt.

Idag har jag varit ute o sprungit när jag kom hem. Cyklade till och från jobbet innan så det blev som en duathlon! ;-)  Fick dock skrapa cykelsadeln innan jag gav mig iväg...


Joggade i 45 minuter sen körde jag styrka i skogen. Hade med mig gummiband så jag kunde köra armstyrka. De fick ju Poppan tag i o stod o drog o kampade med innan de gick sönder i änden o for iväg o hon efter... Hon får just nu mycket frispel o springer som en galning o gräver, morrar o attackerar både sin husse o matte när andan faller på. Lite överskottsenergi på hemvägen gjorde att hon bar hem en liten pinne till hushållet...


sällan stilla mer än nån sekund... Nu blev visst texten centrerad, dags att sluta helt enkelt! Ha en skön helg! :-)