söndag 8 september 2013

En underbart skön helg!

Alltså - vilket väder! 8 september o det har varit kanonvarmt o soligt hela dan! Har suttit en stund på altanen ikväll å det var så varmt o skönt. Igår gick vi ju Mickelsmilen o jag väntar med spänning på resultatet som skulle komma ut idag redan! ;-0 Idag har jag kört brorsan till Landvetter eftersom han ska till Seattle på nån kurs. Körde hans goebil, nån audi Q5 tror jag det heter med en värstingstereo! Jag hade med mig min favvoskiva, absolute soul.

Den här gick mååånga gånger Empire state of mind med Alicia Keys. Den är helt underbar i hög volym! Jag o brorsan sjöng ikapp! Efter att han var avlämnad så gasade hemåt igen med svängde av mot Isaberg för att kolla in två av brorsönerna som gick den där high-tree adventure banan, dvs man klättrar o åker linbana o grejar på en bana x antal meter upp i luften! Det var faktiskt skithäftigt! Måste göras! Det var verkligen blandade åldrar, allt från 8-10-åringar till pensionärer. Det var ett tjejgäng där o de hade skitkul! Sen åt vi mycket god pizza på värdshuset som ligger bredvid. De har jättefin mat där. Min andra bror har stuga nån km därifrån så han var där med kidsen. Riktigt trevlig dag! Några ärenden på stan sen på hemvägen o jag var väl hemma vid strax efter 17. Skulle egentligen åkt till Forserum o tränat lydnad, men det fick avbokas. Inte lämpligt att inte hunnit göra så mycket med Poppan innan ett lydnadspass. Det fick bli ett längre spår istället. Hon spårade verkligen kanon men gick över en pinne som låg i en brant uppför ett berg. Elakt av matte? Kanske ;-) Sen bidde det lite lydnad hemma istället. Gick direkt på lydnaden när vi kom hem o hon var väldigt hässjig o varm, men jag tänkte som så att då kanske hon inte kan ljuda... ;-) Började med att köra kvarmoment i olika modeller. Både sitt/stå/ligg och både gick o sprang ifrån henne med bollen bakom. I början kliade det i tassarna, men sen fattade hon grejen. Sen blev det både ff o plats o kryp och det gick faktiskt ganska hyfsat. Hon var tyst hela tiden. Får väl se imon.

Mindre bra är min hals. Blåsor o jag känner mig hängig. Det här året har inte varit mitt friskaste år precis. Om jag blir förkyld nu igen så är det den tredje i år. Maginfektionen har i princip helt lagt sig, men jag kan ju inte säga att jag känner mig särskilt hungrig, men det har jag just nu inga problem med! ;-) Imon blir det jobb i alla fall. Min kollega är ledig å på tisdag har vi nån planeringsdag hon o jag så det är väl bara att gilla läget. Det blir ju klubben på kvällen o ska fira Sussi o Ylle-bylle! Jättekul verkligen!

Nu ska jag natta mig snart. Är det för tidigt att lägga sig kl 20,30? Det känns faktiskt helt ok! Några bilder från höghöjdsbanan bifogas!



 
Det blev inte skitbra med mobilkameran, men ni fattar grejen! ;-)
Gonatt!