fredag 6 september 2013

På återhämtning...

Ja usch vad dålig i magen var i onsdags. Bättre igår men lite sämre idag igen, men känner mig inte så sjuk idag. Var o åt lunch hos en kompis, jättegod fisksoppa o pannkakor efter. Kanske inte tiptop för min lite mjölkkänsliga mage så efter det så var det lite oroligt igen. Men nu blir det proviva o A-fil för imon ska jag o ett gäng gå Mickelsmilen på morgonkvisten sen är de bjudna hit på lunch... men jag har sagt som det är. Ska hantera matprodukterna med handskar o mycket noggrann handhygien. Har städat hela eftermiddagen... ska fortsätta en stund till. Det kostar på att bjuda hem folk! Gräset ska klippas o maten ska förbereredas. Sambon är inte hemkommen än, han var i Bulgarien igår så nu börjar det närma sig. Han har sett både det ena o det andra enligt skriftliga o muntliga rapporter. Bilkapning med pistolhot, blivit jagad av vildhundar, sovit under en bro som höll på att byggas med brobyggare í Georgien osv. Jag är mycket glad att jag inte är med! ;-)

Poppy har fått ett spår o uppletande med tre korridorer ut i en solfjäder. Det har hon fattat kanonbra. Hon håller sig i rätt korridor tills hon hittar. Spåret gick skitbra trots att det legat i 3 timmar. Förutom att hon bet mig i fingrarna rejält å då tog vi ett snack om det o det köper hon utan problem. Samma klipp i pinnarna nästa gång, men med lite försiktighet. Vi har diskuterat det några gånger kan jag säga. Det gör ju skitont när hon bara klipper rätt över o blodet rinner o blodkärl punkteras.

Hennes skendräktighet fortsätter dock med mataversion i omgångar, kräks ibland o jag riktigt ser på henne hur illamående hon är emellanåt! Het som tusan o ljudlig på träningen o även i andra situationer. Nu piper hon till o med när jag går ner med henne till hundgården o hon ska in dit, står o hoppar som hon ska göra det roligaste som finns o ljudar. Då får hon snällt vänta tills hon är lugn så det blir ju bra träningstillfällen för självkontroll. Ligger lite lågt med lydnaden när hon är sånhär nu känner jag, om jag kan låta bli.


Blev ju lite spontanledig i o med magen torsdag o fredag! Det var ingen som ville ha dit mig... Har dock jobbat hemifrån i några timmar på fm. Hade typ 50 mail med en del deadlines o att fixa så det var bara att bita ihop. Nästan bättre att göra det hemifrån åxå för då får man sitta vid o inte ha en telefon som spökar hela tiden. Behövde läsa igenom en massa dokument o ta ställning till en del saker. Chefen muttrade lite, men that´s life!

Har börjat på en ny bok som är underbar!


Fastnade redan efter några sidor! Me like! Den är en sån där "grannbok" Den har vandrat från brevlåda till brevlåda. Riktigt trevligt! Lyssnar på en riktigt bra bok åxå "De oskyldiga" av David Baldacci. Åxå bra och även spännande. Perfekt städhjälp! Är med i Storytel o det är verkligen en guldgruva. Avverkar ju nästan ett par timmar varje dag med talboken eftersom det går ju minst en timme på cykeln till o från jobbet o sen lite hundpromenader o annat.

Det bästa med en kass mage är att man blir lite sötsaks-avvand! Är verkligen inte sugen på sånt nu! Det gäller ju att se saker positivt! ;-)

Försökte även fota Poppan till uppfödarens hemsida www.sandvretens.se tror jag det är. Snälla Sussi fotade, men Poppan är inte den mest lätt-fotograferade... Stå stilla i nån slags pose ville hon inte så då körde jag ställande under marsch, men då ser man bara hur duktig hon är på att tänka bakåt... ;-)


Konstigt ljus blev det åxå.

Kanske får bli den här bilden istället

Där är hon fin! Och still...

Nej nu får jag nog ta tag i gräsmattan...

Tjing!
H