onsdag 4 september 2013

Matförgiftad?!?

Idag när jag vaknade hade jag lite ont i magen, så där öm som man kan vara ibland. Äsch tänkte jag, tog en Losec o hoppade över frukosten så när som på en banan o cyklade iväg. Kände mig tröttare o magen var lite orolig. Det skulle bjudas på smörgåstårta o jag tänkte att jag måste nog ha nåt i mig så blir jag pigg. Åt tårtan o sen körde magen igång lite så där. Jag for ut o jobbade igen, behövde göra vissa besök o allt gick bra, men vi lunch när jag var klar kände jag att - nej - nu måste jag hem! Fick rapportera över till kollegan, dokumentera färdigt o sen trampade jag hem. Jag har dock inte kräkts vilket är väldigt skönt... Rastade hunden en liten stund sen gick jag o la mig i t-shirt o stickad polotröja o långkalsonger. Kunde inte riktigt somna för jag hade ont i kroppen o frös som tusan, men vilade i några timmar. Kollade en temp sen o då var den på 39 grader vilket tyder än mer på något toxin. Nu har jag tagit en Ipren o kunnat äta a-fil o nyponsoppa o en smörgås och kände mig riktigt hungrig, så nu är det nog på väg på bättringsvägen. Har proppat i mig massor med "goda bakterier" i både tabletter o mat.

Poppan har ju inte så mycket förståelse för sin sjuka matte precis! ;-) Men då tog jag fram bollkastaren o sen körde vi en omgång med den. Hon får sitta kvar o sen sular jag iväg den ut i skogen å sen får hon leta. Hon jobbar som en galning! Lite uppför var det med så det blev som ett gympass. Nu har jag sjunkit ner i soffan o hon har faktiskt däckat en stund så det gjorde väl susen!

Imon blir jag ledig tack o lov. Vi är 5 kollegor som kan jobba i teamet, två är på semester, en är sjuk å så jag då o den sista kollegan kunde ta det om vi stuvade om lite på avdelningen. Det går ju liksom inte att det bara är tomt, det är ju ett antal besök inbokade.

Jag har kommit med till Höglandet, det blir mer en avstämning. Hon är ju som hon är just nu så jag ligger lite lågt med förväntningarna på den tävlingen. Nyttigt framförallt!

Nu blir det vila...

Hejsvejs
H