lördag 7 september 2013

Mickelsmilen!

Haft en kanondag i glada vänners lag då vi gått Mickelsmilen! Det blev många skratt, hjärngympa, gofika, o annat! Vi gjorde riktigt bra ifrån oss! Nära full pott på flera stationer o korrekta svar på frågorna! Tror vi... ;-) Räknade på vissa frågor så hjärnorna slog volter, bara för att konstatera att det fanns en enklare väg o gå... Smart ;-) Poppan fick vara hemma, kände inte riktigt att det var hennes grej, fast hon skulle nog tyckt det! Matte kastar saker o gör rusher som det var på nån station. Hon hade ju fått spatt om hon inte hade fått vara med o assistera. Nej hon har fått en långpromenix efteråt istället med lite lydnad i skogen. Hon känns rätt lugn idag faktiskt. Kunde krypa utan att krypa ur skinnet. Har nu legat o sovit en stund men nyss for hon upp o pockade på uppmärksamhet o så gick hon o hämtade ett ben som hon tog o kastade nerför trappen o stod o såg det studsa ner... ;-P Sen la hon sig faktiskt igen. Hon har väl en lugn idag idag! Imon är hon nog på hugget igen med ljudlighet o annat!

Efter Mickelsmilen åkte vi hem till mig o jag bjöd på lunch, fisksoppa, förberedd o klar och det blev jättegott.

Här är en fråga som vi kliade oss i huvudet på en stund. Är det nån som kan?! ;-)

Imon ska jag nog köra ena brodern till Landvetter. Kl 8 är det avfärd, han ska till USA. Undrar om han glömt nåt, sist han åkte till Barcelona så kom han på dagen innan (en söndag) att hans pass gått ut... Då fick han åka till Landvetter på söndagen o fixa ett nytt för att sen åka hem igen o flyga från Jönköping på måndagen... Jisses! Vi har lite såna gener i familjen kan jag säga. Ska åxå tillägga att det inte var första gången. För honom. Säger allt! ;-) Lite kul var de. Kanske ska messa honom en liten påminnelse... Så dags!

Jag är mycket glad idag åxå för goa Sussi o Ylle blev idag uppflyttade till elit spår med klassvinst o en bra lydnad o ett bra spår! Jättekul! Nu blir det mot elit som gäller! :-)

Nu är det dags o skutta upp igen, ska till grannen på grillat. Är lite stel i min lekamen efter dagens äventyr o en halvmil till med Poppan. Är fortfarande i återhämtning efter mitt envisa magvirus, men det går på bättringsvägen! Idag endast ont i magen efter mat o jag orkar väl inte med nån springtur precis, men imon kanske!




Tjing!
H