onsdag 11 september 2013

Sambo på ingående!

Jodå, nu är han på ingång, fick precis ett mess att han var på båten från Polen förmodar jag o går väl i land i Blekinge. Ska bli intressant o se hur ekipaget ser ut efter 7 veckor (tror jag det är!?) på MC ända ner till Georgien o t-bax! Skulle väl behöva spola av hela ekipaget med slang skulle jag väl tro... Jag jobbar imon så vi ses väl på em när jag är hemkommen.

Nu är jag pigg igen o igår fick Poppan ett riktigt långt spår. Det gick upp o ner o hit o dit, skogspinnar o vanliga pinnar å hej o hå. Hon gick som en klocka! Ett upplet med två korridorer som ett V körde jag med för att se om hon gick åt det håll jag ville o jajemen, det gjorde hon. Hon var riktigt duktig faktiskt. Sen körde jag en lång plats, eller lång o lång, 5 minuter i alla fall! men hon låg stabilt o fint o bollbelöning efteråt. Alldeles tyst åxå. Det var hon däremot inte i måndags på träningen. Het som tusan o ljudlig. Men visst, det har gått otroligt mycket framåt från förra året när vi knappt kunde vara på planen när det var andra ekipage där! Får se om ytterligare ett år. Tränade även lydnad uppe vid lekparken vid skotten o när hon är het så blir hon lite hetare vid skotten. Men det bekommer henne inte alls när hon kör budföring. Det sköter hon riktigt bra förutom att hon sätter sig väldigt snett hos mottagaren, men jag krabbar inte med det nu.

Nu ska jag ut o gå promenixen o sen blir det lite lydnad hemmavid. Igår satt jag uppe till 23 o kollade film, Charlies änglar 2, det är faktiskt riktigt rolig. Jag gillar den typen av humor, de gör parodi på det här sockersöta tjejidealet å den är ganska knasig. Men jag var trött i morse... Idag har jag (redan) lyssnat färdigt på Hungerspelen - den var riktigt bra! Spännande, min kollega (som jag blev helt förvånad att hon läst den, är en såndär som läser mer djupa böcker) sa att den var "som Pippi  fast blodig!" Det finns visst en del 2 o 3, men det får ligga till sig lite, nu laddar jag ner Hanne Vibeke-Holsts bok Förlåtelsen som jag fick tips om. Det går åt mycket böcker när man cyklar till jobbet, är själv hemma o lyssnar på hundpromenixerna!

Nu är det bäst o sätta fart innan det blir mörkt!

På återseende! ;-)
H