fredag 20 september 2013

Uppladdning!

Ingen sovmorgon idag inte! Upp i ottan, ut i skogen o la spår till Poppan, inte så långt, tre pinnar o slut. Sen Åkte jag till Berga träningscenter och fick lite träningstips för att komma igång med min löpning. Jättekul! Både styrka o själva löp-upplägget. När jag var klar där så åkte jag o tog spåret. Hon missade första pinne, den låg lite tidigt o jag såg att hon fortfarande jobbade för att fästa, de andra tog hon finfint. Jag måste ha med mig en annan pinne imon så hon inte massakerar de eventuella pinnar hon hittar. Hon är ganska snabb på det om man säger så... Jag vill ju leka en stund med varje pinne. Sen drog vi iväg till Höglandets BK för lite "kul-träning". Fick hjälp av snälla Lena som var där med en budföring. Det gick fint. Sen körde jag igenom lägre momenten o körde belöningsträning. Hon är betydligt lugnare nu! Så skönt! Inte alls det där frustrerade pipande monstret som hon var för nån vecka sen. Nu gick hon bra, plogar lite i fria följet, men jag tar just nu hellre det än ljud faktiskt. Behövde väl inte pilla med något moment egentligen, måste bara tänka på vissa saker, t ex vid skick-momenten så måste jag titta på henne när jag skickar henne, om jag tittar upp så drar hon. Men det ska vi nog fixa. Onödigt med en tjuvstart! Det hade jag ju sist. Det var Sussi som upptäckte det igår faktiskt och det var ju väldigt bra! :-) Ska självklart fixa till det sen, men vill ju inte pilla med det nu liksom.

Sen drog vi hemåt o stannade till på ett ställe och stack ut å sprang ca 5 km och körde mina styrkeövningar efteråt. Ganska uppenbart var jag har mina muskler o var de inte finns... Nu är det röjning i rensning här hemma som står på programmet. Slänger kläder o rensar för fullt!

Poppan får ladda i hundgården några timmar nu, ska gå promenixen sen, men jag behöver nog inte trötta ut henne som jag tänkte för en vecka sen. Ska se om jag inte kan få till att köra ett tävlingsuppletande imon i alla fall. Det är alltid nyttigt! Ska direkt till jobbet efteråt, börjar kl 14, men jag har aviserat en eventuell sen ankomst.

Snart är det ju dags för de här åxå...


Har span på några stycken ställen! :-)



Tjingeling!
H