fredag 31 januari 2014

Underbara snö!

Men dessvärre ska den bort imon... Regn o plusgrader. Surt. När den väl kommit vill jag att den ska ligga så det är lönt o valla skidorna! Har inte åkt nåt i år än, inte så kul när det är snudd på barmark utanför konstsnöspåret. På söndag em/kväll är det ju öppen åkning med hund på IKHP, men då har jag tagit ett extrapass för kollegan så det blir inget med det. 

Imon ska jag åka o kolla på ett möjligt boende. Det beror lite på om S tar över huset eller om vi ska sälja. Om vi ska sälja så tar det ju lite längre tid, men det kanske är ledigt då med. Det står tomt nu o ligger på "vischan". I nästa vecka hoppas jag få reda på hur det blir med vårt hus. 

Idag kunde jag sluta vid 15,30 cirka o det var skönt o hinna hem o gå innan det blev mörkt. Det snöade som tusan, men det är väldigt skönt att komma ut i skogen, det blir som helt tyst i skogen, snön dämpar alla ljud. Poppy är lugn o fin nu, borde ju passa på o köra massor av lydnad, men har inte riktigt energi till det nu, vädret gör väl sitt till. Får se imon. Har ju en dag ledig innan jag jobbar 6 dagar igen. Ska inte klaga, kollegorna fick hoppa in o täcka ikväll o imon på dan pga sjukdom. Jag hann göra alla besök idag innan det började snöa som värst, skönt! Inga problem för egen del, men det är ju en hoper andra bilförare ute som alla kanske inte har riktig koll på snöföre...

Ikväll blir det lugnt här hemma. Har redan börjat gäspa... det blir väl På spåret o Skavlan eller vad det nu går direkt efter, sen blir det bingen. Skönt att inte ha en tid å passa på morgonen imon! Det ska bli plusgrader vid 10 så jag ska försöka gå promenixen innan dess!

Här sitter Poppan o grunnar lite! ;-)


Ha en skön helg!
H