torsdag 2 januari 2014

Poppy löper!

Några dagar senare än jag trodde dock. Får se hur hon kommer vara efter löpet denna gången. Sist var hon ganska lugn i 4 veckor o sen ganska hysterisk i 4 veckor. Avvakta o se helt enkelt! 

Igår var vi iväg till Anneli o kollade valpar, 8 stycken, 5 veckor gamla. Det verkar vara bra individer, pigga o goa. Några svarta o några gråa. Jag o Sussi tränade lydnad på åkern bredvid. Försöker ändra om fokus på krypet lite, får se hur det går. Nu kan hon sitta kvar på inkallning i alla fall! Vet inte vad som for i henne! Det var verkligen svinkallt ute så vi gick snart in i värmen hos Anneli o fikade o snackade en stund. 



Hungriga små monster!

Idag har jag o Poppan varit ute o sprungit ca 8 km, fortsätter med mina intervaller lite försiktigt, men det tar på krafterna, har inte hittat flytet än i löpningen tycker jag! Funderar fortfarande på o gå o kolla lite prover. Grannen hade Borrelia när han kollade efter en längre tids trötthet, jag kan väl inte säga att jag känner mig trött, men jag får inte upp flåset som jag förväntat mig! Ska fundera på den lite.  

Imon jobbar jag kväll, dag lörd, kväll sönd o dag månd. Ledig på tisdag igen! På lördag ska vi på kalas, brorsans tvillingar fyller 20! Inga småpöjkar längre, inte! Ska köra ett lydnaspass med Poppy imon på fm innan jobb tänkte jag. Husse har varit ute o gott 1,5 timme idag med henne så hon är välrastad!


Nu ska jag fördjupa mig i Bea Uusmans bok om André, riktigt bra!

Tjo!
H