lördag 11 januari 2014

Snart kommer snön!

Hoppas jag i alla fall... Så här långt har ju inte vintern varit nån höjdare, grått o blött. När man bor på landet så är det verkligen kolsvart så fort man sticker ut näsan utanför tomten och det är stor skillnad att gå ut när det är snö på kvällen, det blir så mycket ljusare! Men just idag är det väl ingen höjdare... Snön som låg hemma igår när vi var ute o gick har försvunnit o det regnar - men - det ska bli till snö framåt kvällen!

Jag ska jobba, ska ta ett extrapass för en kollega. Det är helt ok att gå in en kväll sådär när man nyligen jobbat på avdelningen, då har man bra koll. Skönt att slippa gå upp imon o jobba igen kl 7. Vi ska träffas ett gäng o träna imon i Forserum. Brukslydnad står på programmet. Poppy är dock inte på topp, pipig o gnällig i alla moment. Jag ska försöka åka dit så jag är där nån timme innan o kan köra lite för hon är mindre het när jag är själv. Hon mår inte riktigt väl under löpen, hon ser svullen ut (tror inte det bara är mat eftersom det gick från en dag till en annan) Hon är lite kinkig i maten (om inte det är vår mat..) Hon vandrar runt, kommer o sätter sig en stund o vill bli klappad, men så fort vi slutar så går hon. Är lite tröttare än vanligt. Men så fort jag ska göra nåt med henne blir hon ju pigg, men jag tror att det är nån slags frustration som pipet står för eftersom hon nog känner att det inte är som vanligt. Ska testa o köra lydnad imon, annars får det nog vara för en tid tills hon är lite mer normal igen. Jag tror hon är hyfsad direkt efter löpet, de första veckorna innan hon går in i sin mer hysteriska period i några veckor. Känns bra att dokumentera det här så jag kan gå tillbaka o kolla sen o jämföra. 


Jag har gått promenixen med Poppan o nu har jag kollat på "Hundens hemliga liv" tror jag det hette på SVT. Jättebra dokumentär! Vackert filmat åxå. Rekommenderas! Nu ska jag snart dammsuga o sen ska vi göra rent pannan innan jag åker till jobbet. Kul - not!

 Det här längtar jag o Poppan efter! :-)

Tjing!