lördag 18 januari 2014

Lite dåligt med snö...

Tycker jag! Jag vill ju kunna åka skidor, men det är ju lite svårt. Finns väl lite spår på IKHP, typ åka fram o tillbaka, men då får det vara. Har varit ute o sprungit en sväng idag istället. Valde en kortare runda o körde intervaller i uppförsbacke. 5 x 150 m ca och det kändes helt ok. Så nu är det bara att köra på. 

Igår var jag ledig och vi gick en ny sväng o hittade nya vägar. Hamnade lite fel åxå så vi fick krångla en stund, men det löste sig. Vi var ute i 3,5 timme! Sen belönade vi oss med lunch på Riddersberg. Under promenaden gjorde vi en ny bekantskap, eller rättare sagt Poppy gjorde! Hon träffade lille Poppe som är en Bichon Frisé på 1 år o trots sin unga ålder så konstaterade han snabbt att hon löpte... Hon ställde upp sig och lekte, men han nådde inte riktigt upp, stackarn. Hon är ju inte så mjuk i sin lek så nån gång kultade han runt nåt varv, men det bekymrade honom inte nämnvärt. Vi hade henne i koppel o ägaren hade lite svårt att få in honom, tror jag det, 1 år o en ny date! :-)

I torsdags var jag hos Gunnar med Sussi. Skärpte upp förbudsövningarna lite, dvs hon får INTE ta någon annans boll, ej heller min egen om jag kastar den och stoppar henne. Hon blir ganska stressad av detta, men hon var väldigt lyhörd och frågade mig om lov innan hon drog vilket ju var målet. Jag vill jobba bort det här att hon får för sig o dra när det passar henne. 

Idag blir det röjning här hemma, lite rensning o sånt. Ska lägga nåt spår i helgen och köra uppletande. Får bli uppehåll med lydnaden medans hon är som hon är o ta tag i det igen när hon är lite mer "normal". 

Ha en bra helg!
H