söndag 12 januari 2014

Skön ledig dag!

Upp i ottan. Fastnade framför datorn igår kväll efter jobbet o kollade på klipp o annat. Men upp vid 8 o vid lite över 9 var jag på plats i Forserum för lite lydnadsträning. Vi skulle träffas 10, men som hon är nu så är det bättre att köra innan själv o sen köra lite störningsträning med gänget. Het som tusan, men jag körde fokusövningar, nån plats, lite ff utan halter o lite annat småpyssel så hon inte laddar på för mycket. Stress-äter-snö t ex... Vid tio droppade resten in o vi delade upp oss i två grupper. Ellinor, en tjej från Nässjö, Sussi o jag körde. Det snöade ganska friskt emellanåt men jag tror alla var ganska nöjda o glada. Vi gjorde en plats med Ylle, en border-hane o Poppy, men det blev lite för hett för henne. Hon låg o så men ljudade. Störningsträning med alla på planen gick dock faktiskt ganska bra, trots att det var lite inkallningar o annat runtomkring. Jag avslutade med lite sitta-kvar övningar, men åxå det lite för hett. Ska nog försöka köra lydnaden själv utan störning o bara miljöträna i närvaro av andra hundar o människor känner jag just nu. Vill ju liksom inte etablera detta precis. Får räkna ner 9 veckor framåt då hon troligtvis blir normal igen o då blir det kniven! ;-O

Jag har inte löptränat nåt i veckan, surat lite för jag inte känt mig i form som sagt, men idag så gav jag mig ut. 4 timmars hundträning i halv snöstorm var liksom inte nog! ;-) Men de är väldigt skönt att jogga i lite snö, svalt o härligt o bra fäste var det med eftersom det varit blött innan, fryst på o snö på det. Jag bestämde mig för att nu ska jag jogga i 8 km o jag ska ha ett så lågt tempo så att jag klarar att springa hela vägen, o det gick! Så nu börjar jag våndas över att jag fånat mig o rusat iväg o tagit prover fast jag inte behövde o hej å hå. Men va tusan, kan ju vara bra att ha ett utgångsvärde! Sen är det inte första gången i världshistorien som det just vänder när man t ex går till läkaren... Har haft lite tyngd på mina axlar som tillfälligt lättat så det kanske är psykosomatiskt! ;-) Ja, ja, whatever. Så nu har jag bestämt mig för att fortsätta jogga, lägga in lite intervaller, men då ska löpturen bara bli typ 2-3 km så jag inte känner mig så sliten. Jag är ju snart 50 liksom! Inte klokt. Har nog nån kris, men det är 2 år kvar. 

I veckan är det jobb i 4 dar o sen ledig i 3. Jag är ganska glad att jag är lite teknikfreak o har lätt för tekniska produkter, lite sånt blir det nog i veckan skulle jag tro på jobbet. 

Belöningen idag då? Jo...


Tjingeling!