tisdag 28 januari 2014

Föränderliga tider...

Idag fick jag o kompisen M äntligen tid och möjlighet att gå på bio o käka mat. Det var ett tag sen. Kärlek deluxe tror jag den hette, filmen. Söt o lite trevlig, men man kände igen ganska många andra filmer i den. Förutsägbar förstås. Vi åt gott innan på 8 glas. Känns tryggt när vi kommer in, får menyerna, tittar lite i den och när vi ska beställa så säger han "Fisk och skaldjurssoppa? Utan musslor till dig?" säger han till min kompis... ;-) Jojomänsan. Han hade helt rätt. Sen frågade han vilken bio vi skulle gå på...

Föränderliga tider, ja. Jag o sambon ska flytta isär. Håller på som bäst o grejar med hur vi ska göra med huset. Får se vad vi kommer fram till. Odramatiskt i övrigt. Vi är helt överens. Får se var vi landar helt enkelt. Jag har till o med en liten fundering på att bygga, frågan är bara var och vad det egentligen kostar. Det är inte det lättaste o få fram. Men jag måste mellanlanda nånstans. Men en sak i taget. 

Poppan har som sagt ändrat sig lite. Nu är hon pigg på att leka o busa igen. Kanske lite mer harmonisk, men idag när jag kom hem så verkade hon lite trött. Sist hon löpte så var hon lite sån plus att hon blev kinkig med maten. Hon är ganska känslig med om man råkar peta på henne lite för hårt, då piper hon. Men bita oss kan hon minsann göra! Helt obekymrat. ;-P Har dock inte hunnit köra nån lydnad direkt. Får försöka få till det i veckan. Har ganska mycket jobb framför mig. Är ledig på lördag, annars jobbar jag alla dar tills nästa lördag. Kollegan drar till Kanarieöarna så då blir det så. Själv har jag visst 69 semesterdagar o ta ut, men när vi tittade lite på det idag så kände jag liksom, när då? Vi går fortfarande lite kort å då blir det sårbart. En flytt o lite sånt hoppas jag dock kunna vara lite ledig för. 

Nu får det bli bingen. Blir en lång dag på jobbet imon med besök runt hela kommunen skulle jag tro. Å snöa ska det göra åxå. Fast det är jag glad för!

Gokväll!
H