tisdag 21 januari 2014

Poppy byter skepnad...

Ja idag verkar hon vara lite annorlunda. Hon har löpt i exakt 21 dagar så nu är väl det slut o då blir hon på nåt annat sätt. Jag slutade tidigare idag  o hann hem o joggade en runda på ca 8 km med henne. Det dröjde inte länge föräns vi kom till ett gärde o då var det fullt race på den lilla donnan. Hon springer som tusan runtomkring mig o jag ska gärna låtsas ta henne, dvs precis som hon brukar vara men inte under löpet. Men - sen när hon tycker att jag slutar engagera mig, dvs fortsätta att springa - då ska matte smaka på vassa gaddar. Riktig matte-attack o försöker bita mig i ben o fötter... ;-/ Men då får jag ta in henne o hålla henne intill mig en liten stund o sen är det lugnt. Om jag bråkar med henne så går hon igång ännu mer. Suck. Men hon försökte inte igen o igen som hon gjorde förr vilket ju är skönt. 

Rulla sig i skarsnö är ju kanon åxå! Hon är precis galen i detta o kan hålla på å ligga o rulla sig fram o tillbaka en go stund. Sen ibland blir hon förbannad åxå å då morrar hon å går på ;-) 

 

Ikväll ska jag in till stan till kompisar i vår "Vinprovarklubb"! Som vanligt jobbar jag imon så det är som det är. Men sambon ska till sin fotoklubb, dvs han kan köra. Det är dock en väldigt stillsam vinprovarklubb, man smakar lite till de olika maträtterna bara, men jag vill ju liksom inte köra hem. Grannen som brukar hänga på är dessvärre sjuk. Men jag ser fram emot god mat o god dryck! :-)

Annars rullar det på här. Har lite projekt på gång, men mer om det en annan gång. Nu är det dags o fixa till sig lite!

Tjing!
H