onsdag 1 januari 2014

Nytt år - nya möjligheter!

Ja nu ska man lära sig att skriva -14 istället för -13, brukar ta några försök. Nyårsaftonen blev trevlig med god mat i goda vänners sällskap. Grabbarna är ju fotonördar så vid 23,20 ca drog vi till stan och upp på Utsikten å ställde upp oss där för att skåda ut över stan och det var ett skådespel. Jag är egentligen helt emot smällare, tycker det är helt idiotiskt att lägga pengar på sånt som bokstavligen går upp i rök och där ett flertal varje år skadar sig och skrämmer djur. Det är nog inte bara hundar som blir rädda skulle jag tro. Men, men, vi tittade i alla fall på eländet och visst var det en vacker utsikt. Eftersom sambon körde så drog vi sen vidare till Bogla efter 12-slaget och hämtade upp ett styck bror med flickvän och körde dem hem till stan. Tacksam bror på fyllan blev givmild och jag fick en till sån här! ;-)


Det gick ju åt en på kvällen så nu har jag en till! Han köpte ett gäng när han reste i Champagnedistriktet så han kan gott dela med sig! ;-P

Vad hände mer igår då? Jo spårträning förstås! Vi var ett gäng som träffades i skogarna vid Vaggeryds travbana. Jag lyssnade på radio på vägen dit o passade på att ringa in på en tävling där jag cashade in ett biobiljett! När jag svängde in till spårkompisarna så gjorde de vågen, de hade råkat höra det på radion! ;-) Ja, ja, det bjuder jag på! Vad gör man inte för sina vänner o en vinst! 


Spåret gick jättebra förutom en missad färsk första-pinne, men upptag gick fint trots lite störning. När kameran började låta när den zoomade så ställde hon upp sig så fint i spårlinan under spåret! :-) Uppletande gick kanon, hämtade in både en hård plastbit o en patronhylsa i metall. Nu får jag väl börja titta lite på detaljer här, har ingen vettig ingång så den får jag väl jobba med. Har kört lite med mer folk på stigen vilket har varit nyttigt, hon var lite störd av det vid ett annat tillfälle, men det bryr hon sig inte alls om nu.

Idag ska vi till Anneli o kolla hennes valpar o träna hund. Ska bli trevligt, har inte träffat henne på ett tag nu eftersom Glittra har varit valpledig. 

Imon är min sista lediga dag innan lång jobbhelg. Har varit skönt att ladda batterierna inför en vår som kanske kommer bli lite påfrestande. Har en del på agendan som kommer ta både tid o kraft. 

Lilla Poppy och 2014 då? 
  • Kunna köra en högre tävling med dess plats. 
  • Kunna starta en 1:a å kanske en 2.a. 
  • Kastrera henne så hon taggar ner lite. 
  • Bli uppflyttad till nästa rallyklass 
  • Kanske kunna starta en söktävling, har testat lite markeringar för skojs skull å med hennes näsa så kanske det kan gå riktigt bra!
Tja, vi får se! Får önska ett gott nytt 2014 till övriga där ute i cyberspace! :-)