söndag 29 december 2013

Heldagsträning! Nästan...

Tidig morgon, jag o Poppan gick en go runda innan vi skulle träffas på Attila vid 10 idag. Tänkte att nu ska hon väl vara lugn, det lilla monstret. Hann köra lite lydnad innan åxå, lite ff innan Sussi, Gunnar o en tjej från Värnamo kom. Sen blev det lite fokusövningar samt att lyssna på lilla matte. Hon har fått för sig att det är liksom ok att skita i första stoppet när jag stoppar henne på föremål. Men nu tog vi tag i det med Gunnars hjälp. Han bannade henne lite när hon slog dövörat till, sen så var hon så lydig så! Vi gjorde olika varianter där hon skulle söka mig, trots störning och det gick riktigt bra! Nästa pass skulle vi köra mer "ren" lydnad. En inkallning kunde ju vara vettig att börja med o framåtsändande eftersom vi hade en grupp. Hade dessutom kört detta igår en hel del o det gick jättebra - då... Nu kunde hon inte sitta kvar ens om jag gick 5 meter!? Hajade ingenting. Jag la bollen bakom o körde nån returneringsövning medans jag gick, jodå, då skötte hon sig på kort avstånd, men så fort jag började länga lite så kom hon gående efter mig... Hmm... grundövningar här då. Jag vet inte vad det berodde på, men Gunnar försöker ju se det positivt att hon söker upp mig o inte snor bollen o drar... Ja, ja. Ska testa det hemma sen. Framåtsändande gick väl hyfsat. Hon är lite okoncentrerad o nosig osv. Hopp gick finfint o kryp gick hyfsat med hjälp. Hon vill komma lite långt fram o bli hög när jag inte hjälper henne. Blir frustrerad när hon inte förstår. Paus på henne där o sen bidde det ett pass till - sökövningar inför rulle minsann! Jag har ju nån teori om att kanske köra henne lite i sök för att kunna starta en lägre och för min skull göra den platsen med skott där, typ i vår, men Gunnar nämnde nåt om att det tar ett år i grunda söket osv... Vi får se helt enkelt! Men några "hämtaövningar" gjorde vi på plan där jag skickade henne ut så hon fick hämta o sen mot nästa sida samtidigt som jag rörde mig framåt. Får se vad det blir av det.

Nu är hon faktiskt lite lugn här hemma o har så varit sen vi kom hem - skönt! Vi körde ändå i 4 timmar till o från o gick promenixen innan. Jag hade tänkt sticka ut o springa med, men det är lite urrigt ute o jag var så hungrig när jag kom hem. Får känna lite på det. Pannlampa på annars!

Imon funderar jag nästan på att åka till klubben. Jag är ju ledig! Ska nog göra ett race på stan innan med. Övermorgon är nyår o jag räknar ner!


Tjoho!
H