lördag 28 december 2013

Långledig

Ja nu blev det faktiskt en vecka ledigt, fredag-fredag! Skönt! Egentid o Poppytid! Igår jobbade jag o i torsdags var vi å spårade ett helt gäng.


Riktigt trevligt! Poppy gjorde ett fantastiskt uppletande i fullruta, förutom tugg på första föremålet så var det en klar 10. Hon vindade in grejorna så fint så! Spåret gick åxå bra, hon missade första pinnen dock, men plockade de andra. Det var blandat med  en färsk o resten lånade av Gustav. Jag körde även lite lydnad runt granen ;-) med lite störning runt om och det gick bra o avslutade med en plats med störning. Lite kastade föremål runt om, första gången for hon upp, men sen låg hon, dock med lite ljud först, men sen lugnade hon sig. Hon vet ju egentligen om att hon inte ska bry sig om andras föremål, det är ju numera förbjudet, men ny situation, ny påminnelse. Imon ska vi till Skillingaryd o köra lydnad o störningsträning.

Idag har vi varit sociala, gått i vacker skog o sen avslutade vi med lite fika vid "Bockastenen". Vi hade med oss sällskap av brodern med sambo o kompisarna Helene o Pär. Poppan var i sitt esse... Hon är ganska laddad fortfarande, det är ju inte precis något som gjort henne trött, den där promenaden. Nu har hon legat på nedervåningen hos husse o smågnällt i ca 45 min tror jag. Allmänt missnöjd över aktivitetsnivån skulle jag tro. Ska sticka iväg o köra lite lydnad med henne strax, men ville liksom koppla av en stund på maten... Hon kan vara riktigt enerverande ibland! Hundgården finns ju dock alltid.

Här är bild från Bockastenen!


Efterföljande lunch bidde det hemma, hemgjord jansson o köttbullar. Vi liksom började göra julmat efter julen...  Men gott var det!

Igår efter jobbet var jag ute o sprang ca 8 km. Jag är väldigt nöjd faktiskt över mig själv att jag håller i mitt träningsprogram! Har inte missat en vecka med minst två pass löpning och ibland tre. Ibland yoga istället. Sen stack vi till brorsan o kollade på deras kattungar. Bedårande! Ragdoll heter rasen



Det var lite sovstund när vi var där, men en liten rackare var vaken! Den är fortfarande inte såld... Men det är inget för oss. Poppan är väl glad i katter...

Nu är det väl bäst o ta den där pipgalningen o försöka trötta ner henne nån halvtimme så vi kanske vi kan köra lite fokuserade lydnad sen..

Tjing!