onsdag 18 december 2013

Årets första julbord...

...Är avklarat! Vi var med jobbet i Holmenstugan som ligger utanför Habo nånstans mitt i skogen. Jättemysigt o gott! Men förstås alldeles för mycket mat... Fantastisk lax, vilket är min favorit på julbordet. En trevlig liten tävling med förstås - som jag inte vann... Vi skulle känna igen olika texter som hade med julen å göra, skrivna av olika författare. Här var jag helt lost! Det var typ Nils Ferlin, Selma Lagerlöf osv. Inte riktigt nåt som jag brukar läsa! Men kul ändå. Nu är jag nöjd på julbordsfronten känner jag!

Nu har jag två jobbardagar till innan jag är ledig i helgen. Julveckan så jobbar jag mån-ons-fred sen är jag ledig en hel vecka! Gött! Jag har fått lite mersmak på rally så jag har anmält till två tävlingar till i nästa år. Inte betalt än, men i alla fall anmält. Motala o Göteborg. Lite långt känner jag till Göteborg! Så långt skulle jag inte sitta å åka för varken en brukstävling eller en lydnadstävling, knappt, men det är ju inte så många rally runtomkring. Då har jag lite det o pyssla med under tiden som jag jobbar vidare hos Gunnar o Poppans allmänhyfs. Förhoppningen är ju att hon ska vara klar för lite platsliggning å sånt till våren sen.

Idag kom vi i alla fall ut på en skön springtur efter jobbet. 2 plusgrader, snålblåst o duggregn lockade INTE! Men väl ute så var det ganska skönt. Fortfarande en viss frustration över att jag inte tycker att flåset "släpper". Får inte in den där sköna känslan i löpningen o jag har dålig ork. Tvingade mig till att öka tempot i de lite längre uppförsbackarna så det ändå blir lite intervaller, men jisses vad flåsig jag blir. Funderar på om jag ska gå o kolla lite prover eller om det bara känns som en bortförklaring, men lite tyroideaprover samt borrelia skulle ju kunna vara aktuellt, för det har aldrig varit så här segt att få upp flåset. Få fundera på det lite. Jag har i alla fall varit ihärdig o sprungit 2 ggr/va sen i september, minst, ibland 3 o ibland något annat istället, t ex yoga.

I måndags var jag ledig så då fick Poppan ett längre spår o promenix. På kvällen både igår å i förrgår körde vi lydnad här hemma. Spåret gick mycket fint, hon gjorde en fantastisk spetsvinkel o ett jättefint upptag, ca 10 m ut. I lydnaden jobbade vi med sidoförflyttningar under marsch, hon blir lätt lite för het, samt kryp. Börjar om lite i kryp. Det är samma sak där, hon laddar på lite för mycket. Får grunna på det lite hur jag ska få ner henne i temperament här.


Så söt så!

Imon ska vi till Gunnar o träna vidare, jag o Sussi. Nu var det nästan två veckor sen vi var där sist så vi får se hur hon sköter sig!

Tjo!
H