fredag 6 december 2013

Äntligen helg!

Gårdagens lediga dag gick i raketfart. Har klippt av mig mina lockar! Eller, nja, kanske inte, men klippt av det rätt rejält. Det är ju lite lockigt ändå. Känns rätt ok, men lite kort. Gick lite på stan åxå igår, fixade lite saker. La ett spår till Poppan på vägen hem. Hon har himla bråttom i spåret nuförtiden. Det går i full fart om hon får som hon vill. Men hon missar sällan några pinnar. Jag å Sussi ska spåra imon, vi ska träffas å lägga spår innan vi åker vidare till Gunnar.

Idag har jag jobbat. Makalöst vad allt strulade på morgonen. For som en skottspole i snöstormen kors o tvärs i stan innan jag fick ordning på saker o ting, men sen lugnade det ner sig. Kunde sluta vid 15 redan vilket är helt fantastiskt en fredag. Hann hem o gå en lång runda innan det blev mörkt i snön. Härligt!

Igår fick jag för mig att den där rallytävlingen var på söndag! Kastade mig över reglerna o läste igenom allting + alla skyltar o tränade här i köket. Sen kom jag på att den 14:e är ju nästa helg... Ja jisses! Jag har ju heller inte ens kommit med, så jag kan ju ta det helt lugnt. Hon ska löpa när som helst så nu är hon lite lugnare. Sambon säger att de går ner lite i rang när de ska löpa, blir lite "vänligare" för att sen efter löpet bli sitt vanliga jag igen! ;-) Man får visst starta med löptikar på rally, så det är ju inga problem.


Nu ska jag sjunka ner framför tv:n o kolla på På spåret. Idol får va, den där Kevin vinner nog o han kan ju faktiskt inte hålla tonen. Det är väl bra att Elin (heter hon väl) kommer 2.a för det är nog dem det går bäst för sen.

Tjingeling!