måndag 3 februari 2014

Planerna fortgår...

Nu är de klart att det blir så att jag flyttar och S tar över huset. Lite tillfällig lösning i början, men planeras att bli permanent så småningom. Jag flyttar lite längre ut på landet - hit!





Fina snöeffekter! ;-) Det är tyvärr bara nedervåningen som är iordninggjord, men det får räcka till mig. Jag får bygga hundgård och greja utifrån behov. Det är två rum o kök och vardagsrummet är riktigt stort. Sovrummet är lite mindre men so what. Köket är väldigt charmigt 




Men - det finns ingen diskmaskin... ;-( Å ingen mikro heller men det får jag skaffa. Gör ju min gröt där! Det är elvärme, men både vedspisen och kakelugnen funkar så det underlättar ju. Huset är tilläggsisolerat både ut och invändigt så det ska nog lösa sig. Det är tyvärr öppet upp till övervåningen via trappan och hallen är vid glasverandan. Det är inte den "riktiga" ingången utan den är på baksidan. Men jag måste hitta på nåt sätt å sätta igen mot övervåningen så att inte all värme läcker upp där. Jag behöver den hallen nämligen. Det finns ju typ inga garderober alls så det måste åxå fixas. 

Så nu kör jag hårt på jobbet denna veckan, sen tänker jag vara ledig lörd -torsdag o kanske lite den helgen åxå beroende på om jag kan få in nån. Ju mer jag tänker på vad jag ska ha med mig ju mer stressad blir jag över hur jag ska in allt... men det löser sig. Behöver ju rensa åxå! Men jag vill ju inte göra mig av med mina böcker... å de tar plats. 

Poppan fick mycket motion igår. Först var vi ute i 2 h o gick i skogen o körde lång budföring i brant backe, men det var inte så poppis. Hon är ju trött o tagen nu eftersom hon tror hon är gravid, så springa i full fart uppför backe det var inte hennes melodi igår. På mornarna vill hon inte äta, knappt ikväll heller. På em sen så gick S 8 km till med henne så hon var rätt lugn när jag kom hem från jobbet!

Nu måste jag i bingen. Blir fullt kör imon igen. 

Tjingeling!
H